کاهش ۵ درجه ای دما در اصفهان در اولین روز تابستان

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به کاهش دمای ۳ تا ۵ درجه ای دما در این استان، گفت: خنک تر شدن هوا به دلیل کاهش ضخامت لایه جوی است که از روی کشور می گذرد و روند کاهش دما در اصفهان تا سه شنبه ادامه دارد.

حجت الله علی عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پایداری نسبی جو در استان اصفهان، اظهار کرد: آسمان بسیاری از مناطق صاف تا کمی ابری و در ساعات بعد از ظهر گاهی وزش باد به نسبت شدید و گرد و خاک محلی پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به کاهش سه تا پنج درجه‌ای دما در ۲۴ ساعت آینده، افزود: خنک‌تر شدن هوا به دلیل کاهش ضخامت لایه جوی است که از روی کشور می‌گذرد از این رو روند کاهش دما تا سه شنبه در اصفهان نیز ادامه دارد و پس از آن هوا گرم‌تر می‌شود.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان ادامه داد: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

وی با اشاره به وزش باد شدید در ۲۴ ساعت گذشته، اضافه کرد: سرعت وزش باد در خوانسار ۲۳ متر، اصفهان ۲۰ متر و اردستان ۱۸ متر بر ثانیه گزارش شده است.

علی عسگریان بیان کرد: خوروبیابانک با دمای ۴۰ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده پیش بینی می‌شود.

کد خبر 429808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.