تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع در اولویت است

معاون امور صنایع وزارت صمت، حمایت از توسعه ساخت داخل کشور را یکی از محوری‌ترین برنامه‌های این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع با هدف توسعه ساخت داخل در اولویت است.

به گزارش ایمنا، معاون امور صنایع وزارت صمت در این نشست با بیان مهمترین سیاست‌های وزارت صمت در سال جاری، حمایت از توسعه ساخت داخل در کشور را یکی از محوری‌ترین برنامه‌های وزارت اعلام کرد و اظهار کرد: تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع با هدف توسعه ساخت داخل در اولویت بوده و تمام تلاش خود را برای تسریع در دسترسی صنعتگران به مواد اولیه به کار خواهیم گرفت.

صادقی نیارکی با اشاره به تولید بخش عمده‌ای از مواد اولیه اوراق فشرده در داخل کشور افزود: با بهم رسانی تولیدکنندگان مواد اولیه به صنعتگران فعال در این صنعت، فرایند تولید در این صنعت، روند افزایشی خود را حفظ خواهد کرد و با همکاری صنعتگران شاهد جهش تولید در این بخش خواهیم بود.

وی در خصوص تخصیص ارز برای واردات بخشی از مواد اولیه مورد نیاز این صنعت توضیح داد: با همکاری سازمان توسعه تجارت تدابیری برای تأمین مواد اولیه ضروری در بخش تولید در نظر گرفته شده است که امیدواریم با این مکانیزم، بخشی از مشکلات تولیدکنندگان مرتفع شود.

به گزارش ایمنا، در این نشست تخصصی اعضا انجمن تولیدکنندگان نیز با طرح چالش‌های پیش روی این صنعت خواستار اتخاذ تمهیداتی برای تسریع در تأمین مواد اولیه و تخصیص ارز به این صنعت از سوی بانک مرکزی شدند.

کد خبر 429792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.