کاخ سفید درباره طرح الحاق کرانه باختری جلسه تشکیل خواهد داد

کاخ سفید هفته جاری درباره الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی جلسه تشکیل خواهد داد.

به گزارش ایمنا، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: منابع آگاه آمریکایی و اسرائیلی اعلام کردند که این جلسه قرار است روز دوشنبه یا سه شنبه این هفته با حضور مایک پمپئو وزیر خارجه، رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی، جرد کوشنر مشاور ارشد رئیس جمهوری و دیوید فریدمن سفیر آمریکا در قدس، در واشنگتن برگزار شود.

بر اساس این گزارش، آوی برکُویتس نماینده آمریکا در امور خاورمیانه نیز که قصد سفر به فلسطین اشغالی را داشت برای شرکت در جلسه در واشنگتن ماند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز قرار است در این جلسه حضور پیدا کند و تصمیم گیری‌های لازم را در این خصوص انجام دهد.

طبق این گزارش، درحالیکه فریدمن از اعطای چراغ سبز به کابینه اسرائیل در این راستا حمایت می‌کند، بقیه افراد در دولت ترامپ محتاطانه‌تر عمل می‌کنند.

از سوی دیگر منابع آگاه اعلام کردند که پمپئو پس از سفر ماه گذشته میلادی خود به اسرائیل تغییر عقیده داده و موضع خود را به فریدمن نزدیک تر کرده است.

بر اساس این گزارش، یکی از مهمترین نکات قابل بحث در این جلسه اختلاف نظرهای بین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی است.

برخی از کشورهای عربی از جمله اردن و امارات نسبت به الحاق کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند. همچنین برخی کشورهای اروپایی بر مخالفت شدید خود با این اقدام صهیونیست‌ها همچنان پایبند هستند و روز گذشته وزیران خارجه آلمان و فرانسه مراتب اعتراض خود را دوباره به تل آویو اعلام کردند.

از سویی دیگر جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیراً به این اقدام اعتراض کرده و نسبت به الحاق کرانه باختری هشدار داده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 429759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.