افزایش ۵۰ درصدی حق عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان کشوری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش ۵۰ درصدی حق عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان کشوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اکبر افتخاری در گفت‌وگوی زنده خبری با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی حق عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان کشوری اظهار کرد: به طور متوسط این افزایش برابر با ۱۵۰ هزار تومان است. برای مثال حق اولاد برای بازنشستگانی که یک اولاد دارند تقریباً ۱۲۰ هزار تومان، دو فرزند ۱۴۰ هزار تومان و سه فرزند ۱۷۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

وی همچنین درباره اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری برای کاهش مراجعات بازنشستگان به این صندوق گفت: از سال گذشته در این زمینه اقدامات مختلفی شده است اما به طور مشخص پس از شیوع کرونا در کشور، طرح ایجاد مرکز تماس ۲۴ ساعته مطرح و ایجاد آن آغاز شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه این طرح در تیرماه تکمیل می‌شود، اظهار کرد: اگرچه هم اکنون این مرکز با دو شیفت کاری مشغول فعالیت است اما با تکمیل آن در تیرماه، مراجعه به محل صندوق کاهش پیدا خواهد کرد.

افتخاری درباره سرانه حق بیمه درمان این قشر نیز گفت: این سرانه از ۶۰ هزار تومان به ۱۴۰ هزار تومان افزایش می‌یابد. همچنین علاوه بر افزایش این سرانه، فرآیندهای دریافت خدمات این بخش نیز تسهیل شده است.

وی افزود: به طور کلی در بخش خدمت بیمه‌ای، به غیر از فعال شدن تمام خدمات موجود، ضمن تسهیل فرآیندها امکان دریافت تخفیف نیز فراهم شده است. علاوه بر این امکان دریافت خدمات دندانپزشکی با پوشش و هزینه مناسب نیز در دستور کار این صندوق قرار دارد که در دو ماه آینده جزئیات آن اعلام می‌شود.

کد خبر 429758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.