چاقی عامل مهم مرگ مبتلایان کرونای زیر ۵۰ سال است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه حدود ۱۲.۶ درصد فوتی‌های کرونا بیماری زمینه‌ای نداشتند، گفت: چاقی یکی از عمده‌ترین دلایل مرگ فوتی‌های زیر ۵۰ سال کرونا بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید نمکی در آئین رونمایی از اولین خط تولید انسولین قلمی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به نقش بیماری‌های زمینه‌ای در ابتلا به ویروس‌ها و بیماری‌های جدید اظهار کرد: سیاست وزارت بهداشت بر کنترل همه بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های غیر واگیر است همانطور که در سال گذشته وزارت بهداشت با کمک مردم موفق به راه‌اندازی بسیج عمومی کنترل فشار خون شد.

وی با بیان اینکه در بسیج ملی کنترل فشار خون ۳۱ میلیون نفر غربالگری شدند، افزود: بسیج ملی کنترل فشار خون موجب شناسایی بیش از ۷۰۰ هزار مبتلای فشارخون شد؛ در این بین ناآگاهی ۴۰ درصدی مبتلایان فشارخون از بیماری خود و خطر این بیماری برای این افراد جای نگرانی دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بسیاری از بیماران دیابتی نیز نسبت به وجود بیماری خود آگاهی ندارند، ادامه داد: ناآگاهی افراد از دیابت و فشارخون در بیشتر موارد تا زمانی که کار فرد به بیمارستان و بیماری‌های خاص منجر نشود ادامه دارد.

وی اضافه کرد: آموزش شیوه زندگی درست، تغذیه مناسب، ورزش مرتب و در کل آموزش شیوه‌های درست زندگی برای جلوگیری از بروز بیماری‌هایی مثل دیابت و فشار خون و چاقی سیاست اصلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

نمکی تاکید کرد: بی‌نیازی کشور از محصولات درمانی وارداتی و خودکفایی در تولید محصولات پزشکی امری قابل اهمیت و مهم است که یکی از اهداف اصلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال جاری است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۲.۶ درصد فوتی‌های کرونا بیماری زمینه‌ای نداشتند، افزود: چاقی یکی از عمده‌ترین دلایل مرگ فوتی‌های زیر ۵۰ سال کرونا بوده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اهمیت کنترل چاقی اضافه کرد: چاقی زمینه ساز دیابت، فشارخون و بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی است.

کد خبر 429741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.