ماسکی که کرونا ویروس را از بین می‌برد

گروهی از محققان موفق شدند ماسکی تولید کنند که با استفاده از گرمای شارژر موبایل، ویروس کووید-۱۹ را از بین می‌برد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از مشکلاتی که از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا همه افراد به خصوص کادر درمان با آن رو به رو شدند کمبود ماسک بود. از آنجایی که استفاده چند باره از ماسک نیز امکان ندارد، شدت این مشکل افزایش پیدا کرده است. بنابراین گروهی از محققان دانشگاه "تکنیون" (Technion) ماسک جدیدی تولید کردند که نه تنها از مبتلا شدن فرد به بیماری کرونا جلوگیری می‌کند، بلکه مانع آلوده شدن سطح ماسک می‌شود.

این ماسک با یک پورت USB طراحی شده است که قابلیت اتصال به یک منبع تغذیه مانند شارژر تلفن همراه را دارد. لایه داخلی این ماسک از الیاف کربن بوده و با استفاده از گرمای شارژر موبایل تا ۱۵۸ درجه سلسیوس افزایش دما پیدا می‌کند؛ در این دما ویروس‌هایی مانند کووید -۱۹ از بین می‌رود. محققان ادعا می‌کنند که امکان استفاده از این نوع ماسک حداقل تا ۲۰ بار امکان پذیر است.

جالب است بدانید که استفاده مجدد از این نوع ماسک بر عملکرد آن تأثیری نخواهد داشت. به گفته محققان تقریباً ۳۰ دقیقه زمان لازم است تا مراحل ضدعفونی این ماسک انجام شود؛ این نوع ماسک به دلیل وجود یک دریچه در قسمت جلو و همچنین بندهای آن شبیه ماسک N95 است.

کد خبر 429696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.