۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
مزارع عمودی هوشمند در آمریکا

گروهی از طراحان استودیوی معماری فارملب در ایالات متحده آمریکا سیستم جدیدی برای کشاورزی شهری ارائه داده‌اند؛ خیابان‌های بروکلین میزبان سازه‌هایی پیش‌ساخته است که بر سیستم‌های هواکشت، روشی برای پرورش گیاهان در محفظه هوا بدون استفاده از خاک یا بستر سنگدانه ای، تکیه می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معماران آمریکایی و نروژی شرکت فارملب در نظر دارند از طریق طراحی، پایداری اجتماعی و زیست محیطی را در شهرهای سراسر ایالات متحده آمریکا ترویج دهند. این افراد با تلفیق روش پیمانه‌ای و کارآمدی سیستم هواکشت، مزارعی را در کلانشهر بروکلین ایجاد کرده‌اند که می‌تواند سبزیجات مورد نیاز هر منطقه را در تمام طول سال با قیمتی مقرون به صرفه تأمین کند.

کشاورزی به روش سنتی، صنعتی با مصرف آب بیش از حد است که به زمین‌هایی با مساحت زیاد نیاز دارد و اغلب منجر به جنگل‌زدایی و کاهش تنوع زیستی می‌شود. از آنجا که جمعیت جهان روز به روز در حال افزایش است، بنابراین نیاز به زمین برای احداث ساختمان‌های مسکونی نیز بیش از پیش احساس می‌شود که همین امر منجر به کاهش فضای کافی برای کشاورزی می‌شود. از سوی دیگر، افزایش جمعیت باعث افزایش نیاز به منابع غذایی می‌شود که با کاهش زمین‌های زراعی، در نتیجه ساخت و ساز، این امر غیر ممکن می‌شود.

طراحان شرکت معماری فارملب به منظور حل بحران کمبود فضا برای کشاورزی، سازه‌هایی درخت مانند طراحی کرده‌اند که در شاخه‌های آن محصولات کشاورزی به روش هواکشت پرورش داده می‌شود. این مزارع عمودی به وسیله تکنولوژی هوشمند، سنسورها و سیستم‌های تجدید پذیر نظیر پنل‌های خورشیدی حداکثر میزان محصولات کشاورزی را با کم‌ترین اثر کربن تولید می‌کند. این سیستم کشاورزی در واکنش به هشدار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر زندگی نیمی از جمعیت جهان در بحران ناشی از کمبود آب تا سال ۲۰۲۵ ساخته شد.

مزارع درختی از ۱۰ ماژول ساخته شده است؛ پنج ماژول برای رشد، سه ماژول برای تولید و دو ماژول نیز به دسترسی اختصاص داده شده است. همه ماژول‌ها با هم مرتبط می‌شود و از طریق یک برنامه هوشمند مصنوعی، اطلاعات را با هم به اشتراک می‌گذارد تا محصولات کشاورزی را به میزان زیاد تولید کند.

یک سیستم جمع‌آوری آب، که در ماژول‌های تولید جای داده شده است، آب باران را ذخیره، تصفیه و در سراسر مزرعه هدایت می‌کند. علاوه بر این، پوشش ماژول‌ها از جنس اکسید تیتانیوم است که به از بین رفتن آلاینده‌های هوا کمک شایانی می‌کند. مزارع عمودی پیش‌ساخته در بروکلین با طراحی منحصر به فرد، علاوه بر کارایی خود زیبایی خاصی به خیابان‌های شهر بخشیده است.

کد خبر 429642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.