البرز برای زاگرس جان داد

البرز زارعی کوهنورد جوان و نیروی داوطلب فداکاری که برای مهار آتش سوزی های اخیر در کوههای زاگرس دچار سوختگی شدید شده بود، ساعاتی پیش در بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، البرز زارعی کوهنورد اهل گچساران و نیروی داوطلبی که در جریان کمک به مهار آتش سوزی جنگل‌های زاگرس دچار سوختگی ۶۰ درصد شده بود در روزهای اخیر برای ادامه روند درمان به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان منتقل شد اما به دلیل وجود جراحت‌های عمیق و افزایش عفونت پس از سه هفته تحمل درد و رنج، بعد از ظهر -جمعه ۳۰ خرداد- در این بیمارستان جان خود را از دست داد. البرز زارعی جوان ۲۹ ساله، عضو انجمن کوهنوردی زاگرس و از اعضای فعال تشکل زیست محیطی سبزگامان بود که همراه با یاران سبزگامانی در اطفا حریق دیل و کوه‌های خامی تلاش زیادی کرد.

در این پیوند سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در پیامی مرگ شهادت گونه البرز زارعی کوهنورد ناجی زاگرس را به خانواده داغ دیده وی، جامعه کوهنورد وطبیعت دوستان کشور تسلیت گفت. متن پیام به این شرح است:

" مرگ شهادت گونه البرز زارعی کوهنورد هم استانی عزیزی که در اطفا حریق مناطق آزاد کوه دیل گچساران، بیش ۶۰ درصد از بدن خود را فدا کرده بود، موجب اندوه بسیار اینجانب و تمامی همکاران در خانواده محیط زیست شد.

بدون شک علاوه بر این اندوه، مرگ قهرمانانه و پرافتخار این عزیز درس بزرگی برای تمامی ما در فداکاری و احساس مسؤولیت در برابر محیط زیست است.

جنگل‌های زاگرس به عنوان بخش مهمی از میراث طبیعی و ملی ما اهمیت حیاتی بسیاری برای تمام مردم منطقه دارد و دفاع از آن و به مصاف آتش رفتن، مردانگی، جسارت، شهامت و ازخودگذشتگی بسیاری می‌خواهد که این دلیرمرد با جان خود بر آن صحه گذاشتند و بدون شک روح پرافتخار وی بر بلندای زاگرس و در ذهن و قلب مردمان کهگیلویه و بویراحمد و سراسر کشور تا ابد جاری است.

اینجانب به نمایندگی از دکتر کلانتری معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مجموعه کارکنان این سازمان، ضمن ابراز تأثر عمیق از این حادثه و تسلیت به خانواده این عزیز با بازماندگان داغ دیده، ابراز همدردی می‌نمایم.

از درگاه خداوند برای وی طلب مغفرت ورحمت الهی و برای بازماندگان و خانواده داغ دیده صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم."

سید اسدالله هاشمی
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان
۳۰ خرداد ۹۹

کد خبر 429479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.