بازگشایی سینماهای اصفهان از اول تیرماه

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: سینماهای این استان از اول ماه تیر فعالیت خود را پس از چهار ماه تعطیلی از سر می‌گیرند هر چند ممکن است سالن‌های آنها کامل فعال نشود.

به گزارش ایمنا، استان اصفهان حدود ۳۰ سینما با ۵۳ سالن و ۱۳ هزار صندلی دارد. ظرفیت‌های سینمایی استان اصفهان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، ۲ برابر شده و به حدود ۳۰ سینما با ۵۳ سالن و ۱۳ هزار صندلی رسیده است.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، سالن‌های سینما، تئاتر و موسیقی مشروط به رعایت دستورهای بهداشتی و استفاده از حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت از اول تیر می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند؛ سینماهای کشور از اسفند سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل شده بودند.

محمدعلی جعفری گفت:  همه سینماهای اصفهان اقدام‌های لازم برای بازگشایی سالن‌های سینمایی را انجام داده اند و دستورهای لازم برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به آنها ابلاغ و پیگیری شده است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به خسارت سنگین وارده به سینماهای استان به دلیل تعطیلی ناشی از شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: هنوز درباره اینکه آیا بلیط‌های سینما  نیم بها بفروش برسد تصمیم قطعی گرفته نشده است.

وی با اظهار امیدواری از اینکه با استقبال خوب مردم، سینماهای استان به شرایط عادی خود برگردند، خاطرنشان کرد: مقرر شده است نحوه اکران فیلم‌ها به همان روال پیش از عید نوروز ۹۹ باشد و این موضوع به تهیه کنندگان اعلام شد که اکران آن فیلم‌ها را ادامه دهند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان درباره سالن‌های تئاتر گفت: هنوز برنامه‌ای برای اجرای تئاتر در سالن‌ها در این استان نداریم اما بر اساس دستورهای جدیدی که صادر شده تئاترهای خیابانی می‌توانند فعالیت داشته باشند.

جعفری با بیان اینکه هماهنگی‌هایی در این زمینه با نهادهای دیگر مرتبط با تئاتر و مسائل فرهنگی مانند حوزه هنری، انجمن نمایش و شهرداری داشتیم، افزود: لازم است حمایت‌های کافی از گروه‌های تئاتر خیابانی اصفهان صورت گیرد هرچند تعداد گروه‌های تئاتر خیابانی ما کمتر از تئاترهای سالنی هستند.

وی با اشاره به اینکه فعالان تئاتر نیز متحمل خسارت سنگینی در چند ماه گذشته شدند، تصریح کرد: امید است با اجرای تئاترهای خیابانی بویژه در فصل تابستان که در پیش رو داریم، زمینه‌های لازم برای اجرا و رونق تئاتر در سالن‌ها نیز فراهم شود.

ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا چند دستور بهداشتی برای بازگشایی سالن‌های سینمایی اعلام کرده است از جمله اینکه در مقطع بازگشایی و تا اعلام وضعیت سفید قطعی، ظرفیت فروش بلیت برای هر سالن تا سقف ۵۰ درصد مجاز است، لازم است هنگام ورود و خروج تماشاچیان و حضور در سالن انتظار، فاصله‌گذاری ایمن رعایت شود، در دسترس بودن مایع ضدعفونی کننده برای مراجعه‌کنندگان الزامی است، ضد عفونی کامل سینما و سالن‌ها طبق دستورالعمل اعلامی وزارت بهداشت هر روز یک بار الزامی است، بوفه‌های سینما موظف به رعایت حداکثر موازین بهداشتی بوده و مجاز به عرضه مواد غذایی، تنقلات و نوشیدنی به‌صورت فله نیستند، استفاده از دستکش و ماسک در محیط سالن‌های سینمایی برای کارکنان و مراجعان الزامی است.

سید مهدی طباطبایی‌نژاد معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی درباره بازگشایی سینماها گفته است: ما در یک چینش منطقی و مناسب برای این مرحله از اکران، ۲ یا سه فیلم تازه در کنار امتداد اکران فیلم‌هایی که از قبل بر پرده بودند را در نظر گرفته‌ایم و با اطمینان خاطری که برای مخاطبان ایجاد خواهد شد معتقدم سینماها با استقبال خوبی مواجه خواهند شد و از این منظر شرایط کشور و مردم ما با بسیاری از کشورهای دیگر متفاوت است.

شیوع بیماری کرونا و تعطیلی سالن‌های سینما حدود سه میلیارد تومان خسارت و سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان عدم النفع به بخش سینمایی استان اصفهان وارد کرده است.

تاکنون بیش از ۱۹۵ هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و شمار جان باختگان کرونا در کشور به بیش از ۹ هزار نفر رسید.

منبع: ایرنا

کد خبر 429428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    پس چرا باز نشده؟ امروز دوم تیر هست