رانت ۲۴ هزار میلیارد تومانی صنعت فولاد میان افراد خاص تقسیم می‌شود

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در قیمت گذاری فولاد علی رغم تمام مسائل موجود، نتیجه مطلوب حاصل نشده است و در حال حاضر رانت ۲۴ هزار میلیارد تومانی فولاد میان افراد خاصی تقسیم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی طغیانی شامگاه ۲۸ خرداد ماه در نشست فعالان اقتصادی استان اصفهان با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه تمرکز بر مسائل مختلف تنها در صورتی قابل قبول است که مردم از نتیجه آن منتفع شوند، اظهار کرد: در قیمت گذاری فولاد علی رغم تمام مسائل موجود، نتیجه مطلوب حاصل نشده است و در حال حاضر رانت ۲۴ هزار میلیارد تومانی فولاد میان افراد خاصی تقسیم می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه میزان قابل توجهی از محصولات صنعت فولاد کشور در استان اصفهان تولید می‌شود، امکان مدیریت این حوزه توسط استان اصفهان وجود دارد. در بازاری که از نظر اقتصادی بخش بندی شده است، استفاده از قیمت فوب خلیج فارس بی معنا است.

کاهش ۸۰ درصدی صادرات فرش به دلیل آئین نامه بازگشت ارز

همچنین سید حسن قاضی عسگر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان، در نطقی کوتاه به مشکلات صنعت فرش دستباف اصفهان اشاره کرد و گفت: این حوزه اشتغال بسیار زیادی را در استان ایجاد کرده است اما در سال گذشته صرفاً به دلیل آئین نامه بازگشت ارز حاصل از صادرات، ۸۰ درصد از صادرات این محصول استانی را از دست داده‌ایم.

وی ادامه داد: صنایع دستی و فروش دستباف باید از مشمولیت این قانون خارج شود. باید توجه داشت که اشتغال بسیاری از افراد فعال در این حوزه را به دلیل کاهش فروش این محصول از دست داده‌ایم.

کد خبر 429398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.