رونق گردشگری شیراز با ساماندهی رودخانه خشک

شهردار شیراز با اشاره به اجرای طرح ساماندهی رودخانه خشک این شهر، گفت: حوزه‏ای اکولوژیکی و محیطی بر قابلیت‌های طبیعی شهر می‌افزاید و حوزه‌ی گردشگری را نیز رونق می‌بخشد.

حیدر اسکندرپور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه وظایفی در خصوص رودخانه‌های فصلی برای مدیریت شهری پیش‌بینی شده است، جلسه هم‌اندیشی پیرامون ساماندهی و بهسازی رودخانه خشک به میزبانی شهرداری شیراز و با حضور مدیران، کارشناسان و نمایندگان حوزه‌های مرتبط برگزار شد.

وی با بیان اینکه رودخانه خشک شیراز یکی از مهم‌ترین عناصر طبیعی این منطقه است که بیش از ۲۰ کیلومتر از مسیر آن از درون حوزه خدماتی شهر شیراز عبور می‌کند و سازه‌های زیادی در اطراف آن ایجاد شده است، عنوان کرد: سیلابی بودن رودخانه تهدیدی برای شهر است و در عین حال جریان آب در آن زمینه‌ساز جذب گردشگر و توسعه پایدار شهری است.

شهردار شیراز اضافه کرد: ایمنی رودخانه و انتقال سیلاب، دیدگاه یکپارچه حوضه آبخیز مهارلو، رفع مشکلات زیست محیطی و زدودن آلودگی‌ها و احیای زیست بوم رودخانه، بررسی منابع تأمین آب و ایجاد جریان دائمی آب و انجام فعالیت‌ها بر مبنای مهندسی، از مواردی است که باید در خصوص آن بحث و تبادل نظر شود.

اسکندرپور ادامه داد: با محوریت معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز کمیته‌ای متشکل از نمایندگان دستگاه‌های مرتبط شهری تشکیل و با جدیدت موضوعات مهم و مرتبط با این رودخانه بررسی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با مهار سیلاب در طول مسیر رودخانه و حفاظت حداکثری از حوضه آبخیز دریاچه مهارلو، می‌توان از آب به دست آمده در جهت توسعه‏ فضاهای متنوع و سبز شهری استفاده کرد.

شهردار شیراز گفت: حوزه‌ای اکولوژیکی و محیطی بر قابلیت‌های طبیعی شهر می‌افزاید و حوزه‌ی گردشگری را نیز رونق می‌بخشد.

کد خبر 429375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.