کلنگ زنی اَبَر پروژه نورد گرم ۲ فولاد مبارکه اصفهان

اَبَر پروژه نورد گرم ۲ فولاد مبارکه اصفهان مزین به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی صبح امروز با حضور سرپرست وزارت صمت کلنگ زده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا با حضور حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت، آئین کلنگ‌زنی تکمیل اَبَر پروژه نوردگرم ۲ شهید خرازی فولاد مبارکه اصفهان مزین به نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی انجام شد.

این پروژه با هدف تکمیل زنجیره و ترکیب محصولات تولیدی شرکت فولاد مبارکه اجرا می‌شود اعتبار پیش بینی شده برای تکمیل واحد نورد گرم شماره ۲ بالغ بر ۲۵۰ میلیون یورو است. بی نیازی کشور از واردات ورق‌های فولادی ویژه لوله‌های انتقال نفت، گاز و آب، ایجاد ارزش افزوده بالاتر در زنجیره تولید فولاد کشور از طریق تبدیل تختال مازاد به محصولات نهایی، تولید فولاد با کربن متوسط ویژه صنایع ماشینی و ادوات کشاورزی، تولید ورق‌های مستحکم ویژه شاسی خودروهای سبک و سنگین و افزایش اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم از ۳۵۰ هزار به ۴۰۰ هزار شغل از مزایای این پروژه است.

دور جدید افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های صنعتی و معدنی کشور در قالب پویش «تولید، تداوم امید»، فردا با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان اصفهان، کلید می‌خورد.

پویش «تولید، تداوم امید» به منظور بهره‌برداری از ۲۰۰ طرح مهم صنعتی و معدنی کشور به ارزش ۱۷۰ هزار میلیارد تومان، از هفته گذشته با افتتاح چهار طرح بزرگ ملی به فرمان رئیس‌جمهور آغاز شده است. این طرح‌ها که دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد هستند، قرار است تا شهریور ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسند.

کد خبر 429299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.