۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
علائم جدید کرونا چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده توسط محققان نشان می‌دهد که ابتلای ویروس کووید-۱۹ می‌تواند علائم عصبی به همراه داشته باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان با بررسی وضعیت سلامت افراد مبتلا به کرونا، متوجه عوارض این بیماری و تأثیرات آن بر سیستم‌های مختلف بدن افراد شدند. بررسی‌های جدید پژوهشگران آمریکایی نشان داده است که ویروس کرونا می‌تواند بر کل سیستم عصبی مبتلایان اثر بگذارد و به مغز آن‌ها آسیب وارد کند.

گروهی از متخصصان دانشگاه نورت وسترن اعلام کردند که تقریباً نیمی از افرادی که به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری شدند، علائم عصبی مانند سردرد، سرگیجه، هوشیاری ضعیف، عدم تمرکز، اختلالات بویایی و چشایی، تشنج، سکته مغزی و درد عضلانی را تجربه کردند. محققان با انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که بیماری کرونا علاوه بر اینکه ارگان‌هایی مانند ریه‌، کلیه و قلب را تحت تأثیر قرار می‌دهد، می‌تواند بر کل سیستم عصبی مانند مغز، نخاع، عصب و حتی ماهیچه‌ها نیز تأثیر بگذارد.

پژوهشگران به این نکته نیز اشاره کردند که مغز مبتلایان به کرونا ممکن است به دلیل نرسیدن اکسیژن یا لخته شدن خون دچار مشکلاتی شود که در این صورت، احتمال ابتلای فرد به سکته مغزی وجود دارد؛ بر اساس یافته‌های جدید ممکن است افراد مبتلا به کرونا، به جای مشاهده علائمی مانند تب، بدن درد و اختلالات تنفسی، علائم عصبی را تجربه کنند.

نتایج این مطالعه در مجله "Annals of Neurology" منتشر شده است.

کد خبر 429267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غزل IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    3 1
    علایم کرونا را من ندارم
    • ناشناس IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      0 0
      سلام ببخشید من فقط سرگیجه دارم آزمایش کرونا هم دادم منفی بود خداروشکر
  • ی مادر CA ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    0 1
    من با سردرد شدید تست دادم مثبت شد. چن ماه میگذره همچنان سردردم. کلی متخصص. ام ار ای میگن عصبی هست. دارو های اعصاب حواب نمیده. نگرانم از کرونا باشه برام دعا کنیذ من مادر دو تل بچه کوچکم