۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
سیاره‌ای شبیه زمین

تلسکوپ کپلر سیاره‌ای خارج از منظومه شمسی به نام "KOI 456.04" رصد کرده که تقریبا مشابه زمین است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ستاره‌شناسان تا کنون سیارات زیادی مشابه زمین کشف کرده‌اند، اما از آنجایی که این سیارات بیشتر اطراف ستاره‌های سرخ کوتوله قرار دارند، غیر قابل سکونت هستند. تلسکوپ کپلر به تازگی سیاره‌ای مشابه زمین با نام "KOI 456.04" رصد کرده که مشخصات آن از دیگر سیارات رصد شده متفاوت است.

یک تیم تحقیقاتی با استفاده از دو الگوریتم جدید برای بررسی میزان روشنایی ستارگان، این سیاره جدید را کشف کرده است. سیاره مذکور در فاصله‌ای مشابه فاصله بین زمین تا خورشید، دور ستاره‌ای به نام Kepler 160 می‌چرخد. هر بار چرخش این سیاره به دور ستاره خود ۳۷۸ روز طول می‌کشد. به گفته محققان این ستاره که در فاصله سه هزار سال نوری از زمین قرار گرفته است، ۹۳ درصد نور موجود در سیاره KOI 456.04 را تامین می‌کند.

محققان موسسه مک پلانک آلمان که سیاره مذکور را با استفاده از تلسکوپ فضایی کپلر ردیابی کردند، متوجه شدند این سیاره تقریباً به اندازه کره زمین است. کشف این سیاره هنوز به طور رسمی اعلام نشده است، اما محققان تقریباً مطمئن هستند که KOI 456.04 یک سیاره است. به منظور حصول اطمینان بیشتر، لازم است مطالعات دیگری در این زمینه صورت بگیرد.

کد خبر 429266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرشا IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    آره شبا هت دارند