عدم ارسال جعبه سیاه هواپیما اوکراین به فرانسه

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

رهامی: نماینده مجلس باید درک درستی از جایگاه خود داشته باشد

حجت‌الاسلام محسن رهامی با اشاره به چگونگی برگزاری انتخابات مجلس یازدهم، اظهار کرد: اصولگرایان در این انتخابات با توجه به رد صلاحیت رقیب و نبود استقبال مردم و طرح شعارهایی همچون اجرای عدالت، رسیدگی به محرومان، شفافیت و انتقاد از دولت و مجلس دهم پیروز شدند، ولی سمت و سوی حرکت آنها عوام‌گرایانه است. آنها موضوع قرائت قرآن یا تغییر نام فرودگاه و خیابان را در مجلس با دو فوریت مطرح می‌کنند در حالی که مجلس با هزینه میلیاردی و از بیت‌المال اداره می‌شود و به جای مطرح کردن این مسائل که وظیفه شورای شهر است، باید به دنبال حل مسائل کلان کشور از جمله مشکل گرانی، بیکاری و تورم باشند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه اصولگرایان منتقد مجلس دهم باید شفافیتی که وعده داده بودند را محقق کنند، خاطرنشان کرد: آنها شعار شفافیت، مبارزه با فساد و نابرابری دادند و اکنون زمان آن است که شعار خود را عملی کنند. نمایندگان مجلس یازدهم باید هر پرونده فسادی که مطرح می‌شود را پیگیری کنند و متد آنها برای افراد مختلف، یکسان باشد. آنها نباید به اسم افراد کار داشته باشند، بلکه با فساد از سوی هرکسی که رخ داده مقابله کنند. اگر در شعار مبارزه با فساد جدی هستند، گزارش‌های تحقیق و تفحصی که در مجلس دهم انجام، ولی بایگانی شد را پیگیری کنند، زیرا مردم بر اساس همین شعارها و عملکردها قضاوت می‌کنند و فرصت نمایندگان هم برای حل مشکلات مردم و تحقق برنامه‌ها کم است و اگر تعلل کنند، فرصت آنها مثل نمایندگان مجلس دهم تمام می‌شود.

نگرانی جاستین ترودو از ارسال نشدن جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در کنفرانسی خبری گفت: تعهد داده شده که جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه ارسال شود اما ایران می‌گوید که هم‌اکنون به دلیل شیوع کووید ۱۹ قادر به این کار نیست.

وی در ادامه ادعا کرد: واضح است که با وجود همه‌گیری کووید ۱۹، ما در حال کار روی این مسئله هستیم. ما به همراه متحدان بین‌المللی‌مان به اعمال فشار روی ایران ادامه خواهیم داد تا به پاسخ، عدالت و غرامت برای خانواده‌ها برسیم.

وزیر کشور: ترامپ فرد مطمئنی برای گفت‌وگو نیست

عبدالرضا رحمانی فضلی در این نشست که با حضور مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف اجرایی، قضائی، انتظامی و امنیتی و با مشارکت ویدئوکنفرانسی فرمانداران استان مازندران برگزار شد، با بیان اینکه در چارچوب قوانین بین‌المللی و احترام متقابل با کشورهای جهان تعامل داریم، افزود: امروز برای تمام کشورهای دنیا مشخص شده است که رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا قابل اطمینان نیست و وی نه تنها از برجام بلکه از برخی دیگر از تعهدات بین‌المللی نیز خارج شده است.

وی اظهار داشت: رئیس‌جمهوری آمریکا نشان داد که به هیچ یک از تعهدات سازمان‌های بین‌المللی نیز متعهد نیست و نه تنها با جمهوری اسلامی ایران بلکه با برخی دیگر از کشورهای جهان از جمله چین و روسیه نیز مشکل پیدا کرده است و مشکلات را حتی به داخل کشورش نیز می‌کشاند. در چنین شرایطی با این رئیس‌جمهوری که آمریکا دارد، امکان گفت و گو وجود ندارد و برای تمام دنیا هم ثابت شده است که ترامپ فرد مطمئنی برای گفت و گو و تعهدات بین‌المللی نیست و در واقع خوی استکباری آمریکا برای تمام دنیا اثبات شده است.

رحمانی فضلی در ادامه گفت: اگرچه ما با خوی استکباری آمریکا مشکل داریم ولی دشمنی ما با آن کشور ذاتی نیست و همان گونه که بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند با دولت آمریکا مشکل داریم و با مردم آن کشور هیچ دشمنی نداریم. تا زمانی که آمریکا دست از خوی استکباری خود بر ندارد و نخواهد استقلال جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت بشناسد، امکان گفت و گو با آن را نداریم.

جریان اصلاحات در انتخابات ۱۴۰۰ از نامزدهای جریان‌های دیگر حمایت نمی‌کند

اسماعیل گرامی مقدم درباره رویکرد حزب اعتماد ملی در انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: در روزهای گذشته اسامی مختلفی از اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح شده است که همه آنها شخصیت‌های محترمی در جریان اصلاحات بوده و با توجه به سوابق‌شان، قابلیت‌های خوبی برای اداره کشور در قامت رئیس جمهور را دارا هستند.

وی همچنین با بیان اینکه در برخی کمیته‌های حزب اعتماد ملی مباحث مربوط به انتخابات ۱۴۰۰ آغاز شده است، ادامه داد: این مباحث درباره راهبردهای انتخابات بوده و بحثی درباره مصادیق نشده است. راهبرد اعتماد ملی ایجاد همگرایی بین احزاب اصلاح‌طلب است و مهم‌ترین دغدغه ما ایجاد همین همگرایی است. ایجاد وحدت برای اصلاح‌طلبان باید حتی مهم‌تر از یافتن معیارهای نامزد مورد علاقه باشد و به همین دلیل اعتماد ملی دنبال ارائه راهکارهایی است که موجب وحدت و همکاری همه احزاب همسو در جریان اصلاحات باشد.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر معرفی مصادیق زود است چون ابتدا باید زیرساخت لازم برای انتخابات یعنی سازوکار ایجاد وحدت فراهم شود. در صورت نبود این سازوکار، معرفی مصادیق منجر به اختلاف خواهد شد. سیدمحمد خاتمی و سایر چهره‌های اصلاح طلب باید دنبال ایجاد سازوکاری برای اجماع باشند، زیرا اگر این اجماع حاصل شود و برخی متغیرهای سیاست داخلی و سیاست خارجی هم تغییر کند، امکان افزایش مشارکت در انتخابات وجود دارد.

کد خبر 429265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.