کمیته مجازات محمدعلی کشاورز در آی فیلم

آی‌فیلم فارسی فیلم سینمایی «کمیته مجازات» با بازی زنده‌یاد محمدعلی کشاورز را پنجشنبه ۲۹ خرداد پخش می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، فیلم سینمایی «کمیته مجازات» به یاد مرحوم محمدعلی کشاورز، فیلم این هفته آی‌فیلم است.

کمیته مجازات اثر مرحوم علی حاتمی است که در اسفند ۱۳۷۷ بر پرده سینما به نمایش درآمد. این فیلم، خلاصه قسمت‌هایی از سریال «هزار دستان» است که به صورت فیلم سینمایی درآمده است.

این فیلم سینمایی قرار است پنجشنبه شب ساعت ۲۳ راهی آنتن شود. بازپخش آن نیز در دو نوبت در ساعت‌های هفت صبح و سه بعدازظهر خواهد بود.

محمدعلی کشاورز اوایل خرداد جاری به دلیل عارضه کلیوی و بالا رفتن سطح کراتین خون در بیمارستان بستری شد و بلافاصله مراحل درمانی خود را زیر نظر تیم پزشکی آغاز کرد. پس از آن وی به دلیل عفونت ریه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد. این هنرمند مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون امروز (یکشنبه، ۲۵ خرداد) و در سن نودسالگی بعد از تحمل دوره‌ای بیماری درگذشت.

وی یکی از چند بازیگر مطرح و نسل اول تئاتر ایران و فعال در حوزه‌های دیگر نمایشی از جمله سینما و تلویزیون در ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ در اصفهان متولد شد. این هنرمند که دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود، در سینما، تئاتر و تلویزیون بارها در نقش‌ها و ژانرهای گوناگون حضور داشته است.

از آثار ماندگار کشاورز، می‌توان به مجموعه‌های تلویزیونی دایی‌جان ناپلئون، آتش بدون دود، هزاردستان (در نقش شعبان استخوانی)، سربداران (در نقش خواجه قشیری)، افسانه سلطان و شبان (در نقش خوابگزار اعظم)، پدرسالار و گرگ‌ها اشاره کرد.

این هنرمند ایفاگر نقش‌های ماندگاری در تاریخ سینما بوده است که از جمله آنها فیلم‌های «خشت و آینه»، «آقای هالو»، «رگبار»، «صادق کرده»، «شطرنج باد»، «کمال‌الملک»، «مردی که موش شد»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «مادر»، «پول خارجی»، «دلشدگان»، «روز واقعه»، «ناصرالدین شاه اکتورسینما»، «خسوف»، «زیردرختان زیتون»، «غزال» بوده است.

کد خبر 429182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.