۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
تعویق دو ماهه اسکار ۲۰۲۱

حساب رسمی توئیتر آکادمی شب گذشته اعلام کرد که به علت شیوع ویروس کرونا مراسم اهدای جوایز آکادمی با دو ماه تأخیر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هیأت امنای آکادمی علوم و هنرهای سینما که برگزار کننده مراسم اسکار است، شب گذشته در جلسه‌ای آنلاین به این نتیجه رسیدند که اسکار ۲۰۲۱ را با دوماه تأخیر برگزار کنند.

طبق اعلام قبلی قرار بود نود و سومین مراسم اسکار ۲۸ فوریه سال آینده میلادی برگزار شود، اما در جدیدترین تصمیم این مراسم ۲۵ آپریل ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد. بدین ترتیب برای شناختن برگزیدگان معتبرترین جایزه سینمایی باید تا پنجم اردیبهشت ۱۴۰۰ صبر کرد.

اسکار پیش‌تر به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی سینماها در قوانین اکران فیلم‌ها برای حضور در رقابت اسکار تغییراتی به وجود آورد و مهلت اکران را تا یکم دسامبر ۲۰۲۰ تعیین کرد. به این ترتیب رأی‌گیری از یکم فوریه ۲۰۲۱ شروع می‌شود و تا ۵ فوریه فرصت برای رأی‌گیری خواهد بود.

آکادمی یکی از نهادهایی است که به برنامه زمانی خود پایبند بوده و تاکنون تنها سه بار و در سال‌های ۱۹۳۸، ۱۹۶۸ و ۱۹۸۱ به ترتیب به دلیل جاری شدن سیلاب در لس‌آنجلس، ترور مارتین لوتر کینگ و اقدام به ترور رونالد ریگان، مراسم اسکار به تأخیر افتاده است. حالا ویروس کرونا چهارمین عامل در تعویق برگزاری مراسم اسکار شد.

کد خبر 429063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.