شهرک پوشاک، فناوری و مد اصفهان راه‌اندازی می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرک پوشاک، فناوری و مد این شهر در حال راه‌اندازی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن شامگاه گذشته (دوشنبه) در حاشیه سفر علی اوسط هاشمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به اصفهان، اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور متولی آموزش‌های مهارتی است که از مهمترین حلقه‌های اشتغال کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: به منظور اینکه بتوان مهارت آموزی را متناسب با نیاز بازار کار و همزمان با فناوری روز و نیاز جامعه ارائه داد باید در دو بخش تجهیزات و منابع انسانی به روز باشیم که برای به انجام رساندن این مهم چالش‌هایی وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تقویت مشارکت بخش خصوصی به صورتی که فضا و تجهیزات مناسب در اختیار گروه توانمندی از آن‌ها قرار داده شود و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، تنها ناظر بر اجرای این آموزش‌ها توسط باشد، می‌تواند ضعف‌های موجود در حوزه پشتیبانی و مالی را رفع کرد.

وی ادامه داد: این امر به تغییراتی برای وضع قوانین شفاف و جامع که منافع بخش خصوصی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در آن دیده شده، نیازمند است.

روشن خاطرنشان کرد: بهسازی و نوسازی مراکز آموزشی متناسب با تغییرات فناوری بازار کار، بهره‌گیری از نخبگان مهارتی و منابع انسانی توانمند و افزایش وزن و سرمایه‌های اجتماعی که کمبود آن به وضوح در جامعه مشاهده می‌شود را راهکارهایی دانست که به افزایش بهره‌وری مراکز فنی و حرفه‌ای کمک می‌کند.

وی لزوم تمرکز زدایی آموزش ارتقا مهارت مربیان از مرکز تربیت مربی کرج به سایر استان‌ها را متذکر شد و ادامه داد: به عنوان مثال اصفهان شهر خلاق صنایع دستی و گردشگری از طرف یونسکو شناخته شده زیرا از ۳۰۰ رشته‌ای که در کل کشور در زمینه صنایع دستی وجود دارد حدود ۲۰۰ رشته در اصفهان داریم که تقریباً ۵۰ هزار نفر در این رشته مشغول بکار هستند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرک پوشاک، فناوری و مد این شهر در حال راه‌اندازی است، تصریح کرد: اصفهان در زمینه آموزش ارتقا مهارت مربیان در حرفه‌های صنایع دستی حرفی برای گفتن داشته و مرکز آموزش نساجی اصفهان در کل کشور از نظر تجهیزات بی‌نظیر است

وی با تاکید بر لزوم پژوهش‌محور کردن نظام آموزش فنی و حرفه‌ای، گفت: آینده پژوهی در فناوری‌ها و مشاغل به منظور تدوین استاندارد و دوره‌های جدید همسو با تغییرات جهانی اقتصاد و بازار کار جز الزامات بوده و توجه ویژه به مقوله آموزش‌های فراگیر مجازی در این خصوص بسیار مهم است.

روشن با تاکید بر لزوم توجه به توسعه سرمایه انسانی در زنجیره تولید تا مصرف، اظهار کرد: معضلی که مشاغل خانگی با آن روبرو شدند توانمندی‌های مرتبط با بازاریابی و فروش در حلقه مفقودی آموزش‌های مهارتی بود که ایجاد مراکز تخصصی کسب و کار به صورت اصولی و نه نمایشی در شهرستان‌ها می‌تواند این معضل را رفع کند.

کد خبر 428993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.