احزاب اصلاح‌طلب هنوز به بحث انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ ورود نکرده‌اند

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

اصلاح‌طلبی تفکری که قابل حذف کردن نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا، درباره مطرح شدن برخی اسامی اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ اظهار کرد: نزدیک به یک سال تا انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده و معمولاً گمانه‌زنی‌های انتخاباتی در این مقطع انجام شده و برخی اسامی مطرح می‌شوند که طبیعی است، اما تا جایی که من اطلاع دارم، احزاب اصلاح‌طلب تاکنون به بحث انتخابات ریاست‌جمهوری ورود نکرده‌اند.

وی ادامه داد: شوراها یا ائتلاف‌ها هم در رتبه بعد از احزاب قرار دارند و باید اول بحث انتخابات در احزاب انجام شود سپس این شوراها یا ائتلاف‌ها به بحث انتخابات ورود کنند؛ البته اگر مثل دوره‌های گذشته این شوراها از قبل تصمیمات خود را بر احزاب تحمیل نکنند. در مجموع هنوز اصلاح طلبان به موضوع چگونگی حضور در انتخابات و تعیین نامزدهای انتخاباتی ورود نکرده‌اند.

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان نه عجولانه بلکه به تدریج باید وارد موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری شده و زمینه‌های آن را فراهم کنند تا دچار محدودیت‌های زمانی نشوند، تصریح کرد: برخی می‌گویند عمر اصلاح‌طلبان به پایان رسیده است اما من تاکید کرده و می‌کنم که اصلاح‌طلبی یک تفکر بوده و قابل حذف کردن نیست. این جریان ماندگار است و هرچه جلوتر می‌رویم، علاقه جامعه به این جریان بیشتر می‌شود اما آنچه اهمیت دارد، روش و استراتژی اصلاح‌طلبان در جهت تحقق اصلاحات است.

عارف: تداوم حصر را به نفع منافع ملی نمی دانم

محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در گفت وگوی تلفنی با فاطمه کروبی که خبرگزاری ایسنا مضمون آن را انتشار داده است با بیان اینکه آقای کروبی از چهره‌های مؤثر انقلاب اسلامی ایران است، تصریح کرد: وضعیت حصر آقایان کروبی، موسوی و خانم رهنورد با نگاهی که به منافع ملی وجود دارد، باید حل و فصل می‌شد و تداوم این وضعیت را به نفع منافع ملی نمی‌دانم و امیدوارم برای همگرایی بیشتر هر چه زودتر شاهد حضور این عزیزان در جمع یاران انقلاب باشیم.

وی خطاب به فاطمه کروبی گفت: سلام ویژه من را به آقای کروبی برسانید و سلامتی کامل ایشان را از خداوند منان خواستارم. فاطمه کروبی نیز از پیگیری‌های عارف در مورد وضعیت محصورین قدردانی و از روند درمانی همسر خود توضیحاتی را ارائه کرد.

جوکار: مجمع عمومی فراکسیون اکثریت مجلس هفته آینده تشکیل می‌شود

محمدصالح جوکار پیرامون تشکیل فراکسیون اکثریت اظهار کرد: در صورت قطعی شدن ترکیب کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی و به دنبال آن برگزاری انتخابات هیأت رییسه کمیسیون‌ها، جلسه فراکسیون نیز هفته آینده برگزار می‌شود. ما منتظر تعیین تکلیف اعضای کمیسیون‌ها هستیم تا نمایندگان بدون دغدغه بتوانند در مجمع عمومی فراکسیون حضور پیدا کنند. در این جلسه اساسنامه، مرامنامه و آئین‌نامه فراکسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تعیین تکلیف می‌شود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همچنین در جلسه مجمع عمومی شورای مرکزی فراکسیون نیز انتخاب می‌شود تا این شورا هیأت رییسه فراکسیون را تعیین کنند.

فرهنگ مدیریت سیاسی در کشور، نمایشی و پوپولیستی شده است

مرتضی مبلغ، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت علت انتقاد مسئولان در تریبون‌ها توضیح می‌دهد: متأسفانه فرهنگ مدیریت سیاسی در کشور ما علاوه بر ناکارآمدی، به فرهنگی نمایشی، پوپولیستی و تشریفاتی تبدیل شده است. این فرهنگ هم به تدریج رشد و توسعه پیدا کرده. درواقع هر مسئولی که بیشتر نقد می‌کند، فکر می‌کند بیشتر توانسته افکار عمومی را به خود جلب کند. درحالی‌که این موضوع آفت بزرگی است.

مبلغ معتقد است که نقد، کار نهادهای مدنی، افکار عمومی، احزاب و … است. مسئولان باید با توجه به مسئولیت خود نقد شوند و نسبت به رفتارهای خود پاسخگو باشند، نه اینکه آنها هم نسبت به وضعیت کشور گله و شکایت کنند. گاهی هرچه مسئولیت مسئولان درجه بالاتری پیدا می‌کند، انتقادهای آنان نیز افزایش می‌یابد. البته این نوع انتقاد کردن، فرافکنی است اما افکارعمومی این موضوع را درک می‌کند و آثار مخربی چون شکاف‌های اجتماعی، افزایش و تشدید فاصله بین حاکمیت و مردم و کاهش اعتماد عمومی را در پی دارد.

معاون سیاسی اسبق وزارت کشور بیان می‌کند: افکار عمومی متوجه می‌شود که این انتقادها درواقع نوعی فرافکنی و سرباز زدن از مسئولیت خود است و برعکس آنچه که آن مسئول فکر می‌کند، به جای خالی شدن مسئولیت از دوش او، آثار مخربی را برای کل مسئولان و جامعه در پی دارد.

کد خبر 428981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.