بیماران کلیوی بیشتر به کرونا مبتلا می‌شوند؟

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد افرادی که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ قرار می‌گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از نخستین موضوعاتی که پژوهشگران از زمان آغاز شیوع ویروس کووید -۱۹ به آن اشاره کردند، ارتباط بین بیماری‌های مزمن و افزایش خطر ابتلا به کرونا بود. آن‌ها معتقد بودند افرادی که به بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشار خون، دیابت، سرطان و بیماری‌های کلیوی مبتلا هستند بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار می‌گیرند.

به گفته محققان برخی از مبتلایان به کووید -۱۹ که در بیمارستان بستری شده‌اند، آسیب‌های کلیوی حاد دارند تا جایی که برخی نیاز دارند تا عمل پیوند کلیه انجام دهند. موضوع قابل توجه اینکه اگر افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی به ویروس کووید -۱۹ آلوده شوند به احتمال بسیار زیاد علائم شدید این بیماری را بروز می‌دهند. علاوه بر این دستگاه ایمنی بدن بیمارانی که تحت دیالیز قرار می‌گیرند از بقیه افراد ضعیف‌تر است. به همین دلیل مبارزه با عفونت‌ها در این افراد دشوارتر خواهد بود.

به گفته پژوهشگران همه بیماران کلیوی باید درمان‌ها و برنامه دیالیز خود را طبق روال قبل ادامه دهند. همچنین آن‌ها باید موارد بهداشتی پیشگیری از ابتلای کرونا را بیش از دیگران رعایت کنند. افرادی که عمل پیوند کلیه انجام داده‌اند، داروهای ضد رد پیوند مصرف می‌کنند که به این داروها، "سرکوب کننده ایمنی" نیز گفته می‌شود. مصرف داروهای ضد رد پیوند باعث می‌شود فعالیت سیستم ایمنی افراد کاهش پیدا کند؛ به همین دلیل مقابله کردن با بیماری‌ها برای آن‌ها بسیار دشوارتر خواهد شد. لازم است افرادی که این عمل را انجام داده‌اند، به مصرف داروهای ضد رد پیوند ادامه دهند و داروهای خود را بدون مشورت پزشک خود تغییر ندهند.

کد خبر 428972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.