انتخاب دشوار برای کلوپ؛ آداما یا کوتینیو؟

ستاره برزیلی این روزها شرایط خوبی ندارد و خواهان بازگشت به ترکیب لیورپول است

به گزارش خبرنگار ایمنا، فیلیپه کوتینیو ستاره برزیلی بارسلونا که شرایط خوبی را در این تیم سپری نکرد، به شکل قرضی راهی بایرن مونیخ شد، حالا آنجا هم توفیقی بدست نیاورده و وضعیت بازگشتش به بارسا هم در هاله ای از ابهام است.

اخیرا رسانه ها خبری کار کرده اند منبی بر اینکه بارسا موافق قرض دادن یا فروش دائمی کوتینیو است و برای این منظور(قرض دادن) نصف حقوق این بازیکن را خواهد داد. و حتی گفته شده که فیلیپه شخصا از کلوپ خواسته که او را به آنفیلد برگرداند.

قبل از شروع شایعات کوتینیو، خبرهای جدی از ترائوره به گوش می رسید. انتقال کوتینیو غیرممکن بود اما الان پس از اینکه گفته شد دستمزدش را کاهش می دهد و بارسا با قیمت معقول خواهان فروش سریع تر او است، بحث ها بالا گرفته است. کوتینیو با هر قیمت کاهش یافته ای هم میتواند به باشگاه لیورپول برگردد.

حداقل ۵۰ تا ۶۰ میلیون پوند این انتقال هزینه خواهد داشت. همان قیمتی که در رسانه ها آمد تا وولوز راضی به فروش ترائوره شود. آداما ۲۴ ساله است، یکی از بهترین وینگر های جهان، اما کوتینیو در حال حاضر مهره سوخته‌ای بیشتر نیست. با بازگشت اش قطعا به فرم خودش برمی‌گردد اما با وجود ترائوره‌ی جوان و آماده در همان قیمت آیا این کار منطقی می باشد؟

ورنر بخاطر دستمزد بالایش که ۲۵۰ هزار پوند تخمین می‌خورد کنسل شد که منطقی هم نبود چون فن دایک در حال افزایش دستمزد به کم تر از این مبلغ می باشد. اما آداما دستمزد اش نیز معقول است، به همان اندازه ای که کوتی می خواهد آن را کاهش دهد.

کوتینیو در ژانویه ۲۰۱۳ با مبلغ ۸/۵ میلیون پوند از اینتر میلان به لیورپول پیوست. در ۵ سال حضورش ۲۰۱ بازی در همه ی رقابت ها با پیراهن قرمزها انجام داد و ۵۴ گل به ثمر رساند. اگر سیاست مالکان باشگاه در خرید بازیکن را در نظر بگیریم، اف اس جی تا الان به طور میانگین در هر فصل بیشتر از ۲۵ میلیون پوند از خودش خرج نکرده (به غیر از هزینه ی فروش بازیکنان). در نتیجه میشود گفت که اگر کوتینیو نمیرفت شاید خبری هم از خرید آلیسون و فن دایک و قهرمانی لیورپول در لیگ قهرمانان نبود.

نکته جالب اینجا است که یورگن کلوپ در سال ۲۰۱۷ به هافبک برزیلی نصحیت جالبی کرده بود و گفته بود: "اگر اینجا بمانی به افتخارت مجسمه ات را می‌سازند، ولی جای دیگر بروی مثل بارسلونا، بایرن مونیخ و یا رئال مادرید، فقط یک بازیکن معمولی باقی میمانی. اینجا توی لیورپول است که می‌توانی چیزی فراتر باشی."

با این حال، اکنون کوتینیو از ترک آنفیلد پشیمان است و پس از اعلام علاقه بازگشت به لیورپول و گفتن اینکه تنها تیمی که خواهان بازگشت به آن در جزیره است، قرمزها هستند، حال شایعات بالا گرفته و به نظر می رسد تنها نظری که مهم است نظر کلوپ است زیرا این انتقال آنقدر بار مالی سنگینی نخواهد داشت.

گفته می‌شود کوتینیو شخصا از کلوپ درخواست بازگشت کرده و حاضر است دستمزدش را کاهش دهد.

کلوپ به گفته جیمز پیرس (خبرنگار نزدیک به لیورپول) مربی ای وفادار است اما خواهان دیدن این وفاداری در بازیکنان نیز می باشد و باید دید در خصوص بازیکن خوش تکنیک برزیلی چه تصمیمی اتخاذ می‌کند.

کد خبر 428954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.