شرایط ویژه برای مقابله با کرونا/ جداسازی ۱۴ روزه مسافران پس از ورود به روسیه

نماینده کمیته روابط خارجی سن پترزبورگ گفت: بر اساس مصوبه رییس پزشکان شهر سن پترزبورگ مسافران روسی پس از ورود به کشور روسیه باید ۱۴ روز در شرایط جداسازی قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گلگا کرولوا ظهر امروز _دوشنبه ۲۶ خرداد ماه ۹۹ _در کنفرانس ویدئویی نمایندگان اصفهان و سن پترزبورگ در مورد تبادل تجربیات در زمینه پیشگیری، مدیریت و کنترل همه گیری جهانی کووید ۱۹ اظهار کرد: جداسازی اجباری ابتدا برای شهروندانی بود که در ماه ژانویه از چین وارد روسیه می‌شدند، اما در ادامه جداسازی اجباری برای تمام افرادی که خارج از کشور بودند و وارد سن پترزبورگ می‌شدند انجام شد.

وی افزود: زمانی که مسافران وارد کشور روسیه می‌شدند، بر اساس مصوبه رئیس پزشکان شهر مبنی بر اینکه این افراد باید ۱۴ روز در شرایط جداسازی قرار گیرند، اقدامات لازم انجام شد.

نماینده کمیته روابط خارجی سن پترزبورگ افزود: افرادی که دارای سن بالای ۶۵ سال بودند تنها پیشنهاد می‌شود، در یک محل مخصوص یا استراحتگاه‌های اطراف شهر رفته و آنجا بمانند و با دیگران در ارتباط نباشند، البته در این باره تنها توصیه انجام شده، زیرا نمی‌توانیم این افراد را برای درخانه ماندن اجبار کنیم.

وی ادامه داد: مشکل خاصی که با آن روبه رو شدیم رساندن مواد غذایی به افراد سالخورده بود که داوطلبانی برای انجام این اقدام با استفاده از محلول‌های ضدعفونی، ماسک و دستکش و رعایت فاصله اجتماعی اعلام آمادگی کردند.

وی گفت: پزشکانی که در محل‌های مختلف فعالیت داشتندبرای درمان افراد مبتلا به کرونا همکاری خوبی کردند و رسانه‌ها نیز در ارتباط با اطلاع رسانی پیرامون راهکارهای جلوگیری از ابتلا به کرونا تبلیغات وسیعی انجام داده و برای آرام بخشی و کاهش اضطراب مردم گام‌های ارزشمندی برداشتند.

کد خبر 428950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.