غربالگری کرونای ۸۰ درصد جمعیت استان اصفهان

کارشناس بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در بخش سرپایی در هر شهرستان استان اصفهان چند مرکز برای نمونه گیری افراد و پیگیری موارد مثبت ابتلا به کرونا وجود دارد که از این طریق تاکنون ۷۵ تا ۸۰ درصد جمعیت اصفهان غربالگری و پایش شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فارسی ظهر امروز _دوشنبه ۲۶ خرداد ماه ۹۹_ در کنفرانس ویدئویی نمایندگان اصفهان و سن پترزبورگ در مورد تبادل تجربیات در زمینه پیشگیری، مدیریت و کنترل همه گیری جهانی کووید ۱۹ اظهار کرد: چند بیمارستان در شهر اصفهان و یک بیمارستان در شهرهای کوچک برای بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در هر بیمارستان مراقبت از بیماران صرفاً توسط کادر درمان انجام می‌شود و ورود و خروج سایر افراد متفرقه ممنوع است، تأکید کرد: اطلاعات بیماران بستری شده توسط سامانه «سیب» برای مراقبان سلامت به صورت فوری ارسال می‌شود و آنها در تماس تلفنی اطلاعات اولیه بهداشتی، علائم بیماری و … را آموزش داده و از این طریق گروه‌های پرخطر به خانواده‌ها معرفی می‌شوند.

کارشناس بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: از همه موارد بستری برای تشخیص آزمایشگاهی کووید ۱۹ تست انجام می‌شود و بین ۱۲ تا ۲۰ ساعت بعد از آن جواب‌های آزمایش به بیمارستان‌های مربوطه ارسال می‌شود.

وی گفت: به طور همزمان اطلاعات موارد مثبت کووید ۱۹ برای شبکه‌های بهداشت محل سکونت بیمار ارسال می‌شود و تیم واکنش سریع به منزل بیمار مراجعه می‌کند؛ همچنین اطرافیان فرد را برای رعایت بهداشت فردی آموزش داده و اسامی آنها را ثبت و تا ۱۴ روز وضع سلامتیشان را مورد پیگیری قرار داده تا چنانچه اعلام ابتلاء پیدا کردند برای نمونه‌گیری و درمان مورد معالجه قرار گیرند.

فارسی تأکید کرد: در بخش سرپایی در هر شهرستان استان اصفهان چند مرکز برای نمونه‌گیری افراد و پیگیری موارد مثبت ابتلاء به کرونا وجود دارد که از این طریق تاکنون ۷۵ تا ۸۰ درصد جمعیت اصفهان غربالگری و پایش شده‌اند.

غربالگری و بیماریابی از طریق پرسشنامه معتبر

«پرستو گلشیری» معاون مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این کنفرانس ویدئویی با اشاره به لزوم حفظ سلامت روان افراد، گفت: در کشور برای ارتقای سلامت روان افراد برنامه مشخصی داریم که تحقق آنها را از طریق ظرفیت سیستم بهداشت و درمان کشور دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مراقبان سلامت در تمام نقاط کشور مستقر شده‌اند، تصریح کرد: این افراد علاوه بر سایر مراقبت‌ها، مراقبت سلامت روان افراد را نیز انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه مراقبان سلامت آموزش در حیطه سلامت روان را به مردم انجام می‌دهند، تصریح کرد: غربالگری و بیماریابی از طریق پرسشنامه معتبر از دیگر اقدامات مراقبان سلامت به شمار می‌آید تا هر بیماری که دارای افسردگی، اضطراب یا وسواس باشد به پزشک مربوطه معرفی شود.

کد خبر 428949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.