شهرداری‌ها بیش از ۳۰۰ مأموریت را انجام می‌دهند

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تاکید بر این که شهرداری‌ها در کشور با وجود تنگناهای مالی خدمات خوبی را ارائه می کنند، گفت: امروز شهرداری ها بیش از ۳۰۰ ماموریت را در شهرها بر عهده دارند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی نژاد، اظهار کرد: علی رغم مشکلات اقتصادی که داشته و داریم و وجود تحریم‌ها، به شهرها به ویژه کلان شهرهای ما ظلم شده است و در طول ۴۰ سال شهرهای ما پا به پای شهرهای مدرن جلو آمدند. این در شرایطی است که بیش از ۳۰۰ مأموریت توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود و با وجود همه مشکلات در حوزه جمع آوری زباله و بحث رفت و روب شهرها از شهرهای بزرگ دنیا عقب نیستیم.

وی افزود: در برخی از مواقع در خلال نارضایتی‌ها به بحث درآمد شهرداری‌ها که مجبورند برای اداره خودشان از طرق مختلف کسب درآمد کنند پرداخته می‌شود؛ اما به جنبه‌های مثبت و اقدامات شهرداری‌ها توجه نمی‌شود. در بحث شیوع کرونا شهرداری‌ها مظلومانه با وجود وضعیت سخت مالی بعد از وزارت بهداشت به عنوان دستگاه دوم در خط مقدم خدمت رسانی بودند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: بحث اداره امور شهرها در کشور به گونه‌ای پیش رفته که شهرداری‌ها اقدامات خوبی را در حوزه‌های مختلف انجام دادند و در موضوعات بسیاری کم نگذاشته اند. خوشبختانه امروز گفتمان‌های جدیدی در شهرهای ما از جمله شهر دوستدار اکوسیستم و محیط زیست و شهر هوشمند ایجاد شده و در راستای همین گفتمان‌ها کارهای جدیدی در حال انجام است و شهر تهران نیز ورود خوبی در این حوزه‌ها داشته است.

جمالی نژاد تاکید کرد: در شهرها مشکلات بسیاری از جمله کودکان کار، تکدی گری و… وجود دارد که شهرداری‌ها قطعاً به تنهایی نمی‌توانند برای رفع این مشکلات اقدام کنند که برای رفع آنها نیازمند تعامل و هماهنگی دستگاه‌های مختلف هستیم. خوشبختانه سال گذشته قانون خوبی در مجلس داشتیم که روند بهره گیری از سامانه‌های هوشمند در حوزه پسماندهای عادی را تسهیل کرد و امیدواریم با هم افزایی و همگرایی به توسعه شهرها دست پیدا کنیم.

کد خبر 428937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.