گزارشی از  برخورد ناصحیح شهرداری اصفهان با کودکان کار نداشته ایم

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: موردی از برخورد ناصحیح پرسنل شهرداری با کودکان کار در یک سال گذشته گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی امروز (دوشنبه) در جلسه "هم اندیشی رویکردهای نوین به کار کودکان در شهر اصفهان" که به مناسب روز مقابله با کار کودکان برگزار شد، با بیان اینکه نگرش درمان در این خصوص جایگزین نگرش پیشگیرانه شده است، اظهار کرد: در دنیا برخلاف کشور ما اقدامات پیشگیرانه اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه با وجود تمام حمایت‌هایی که از کودکان کار می‌شود این معضل همچنان وجود دارد، افزود: بروز این مشکل به دلیل عدم نگاه بلند مدت و صحیح است که با وجود آن تعداد کودکان کار روز به روز نیز بیشتر می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نگرش اشتباه به بحث کودکان کار، تصریح کرد: همواره از کودکان کار حمایت می‌شده ولی با تغییر نگرش مدیریت شهری و سمن‌ها در این کارگروه به جای حمایت از این قشر با کار آنها مقابله می‌شود، البته که حمایت نسبی از کودکان ادامه دارد.

وی با اشاره به تغییر گسترده نگرش مدیران در این خصوص، اضافه کرد: اکنون تفکر همه نسبت به کودکان شهر عوض شده که باعث می‌شود به جای موافقت با آسیب و ایجاد بیشتر آن از بروز مشکل جلوگیری کنیم.

محمدی با اشاره به بروز بیش از پیش مشکلات اجتماعی گسترده از جمله طلاق و اعتیاد در شهر، گفت: ایجاد گفتمان شهری، خانوادگی و گسترش آن بین مسئولین، کارفرمایان و دانشگاه‌ها، باعث پیشگیری این معضلات در جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه موردی از برخورد ناصحیح پرسنل شهرداری با کودکان کار در یک سال گذشته گزارش نشده، افزود: با گذشت یک سال از ایجاد کارگروه مقابله با کار کودک حالا بار سنگینی به دوش این کارگروه است زیرا تنها کارگروهی در کشور است که سمن‌ها در آن تصمیماتی می‌گیرند که اجرایی می‌شود.

کد خبر 428935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.