۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
بهره‌کشی از کودکان برای مدلینگ

دبیر کارگروه مقابله با کار کودک مصادیق جدید بهره‌کشی از کودکان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سمیه یخچالی در جلسه هم اندیشی رویکردهای نوین به کار کودکان در شهر اصفهان که به مناسب روز مقابله با کار کودکان برگزار شد، با اشاره به مصادیق نو در کار کودکان اظهار کرد: غالباً کودکان کار سر چهارراه‌ها دیده می‌شوند و این در حالی است که کودکان زیادی در کارگاه‌ها مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه بهره‌کشی از کودکان به منشور پرداخت نشدن بیمه است، تصریح کرد: کار کودکان غالباً به دلیل غفلت خانواده‌ها و فقر اقتصادی است که در این حوزه باید آموزش‌های کافی به خانواده‌ها داده شود تا شاهد کار کودکانی که لزوم مالی برای کار ندارند نباشیم.

دبیر کارگروه مقابله با کار کودک اضافه کرد: از کودکان زیادی نیز در فضای مجازی بهره‌کشی می‌شود که این امر توسعه زیادی یافته است.

وی تصریح کرد: عکسبرداری برای آتلیه و مدلینگ برای شوهای لباس بیشترین بهره‌کشی است که در فضای مجازی از کودکان انجام می‌شود.

یخچالی در پاسخ به خبرنگار ایمنا در خصوص نحوه برخورد با بهره کشی کودکان در فضای مجازی اظهار کرد: این امر به طور کلی منع قانونی دارد، ولی به دلیل اینکه بیشتر خانواده‌ها هستند که بانی این مشکلات هستند توانایی پیگیری زیادی وجود ندارد.

وی با اشاره به مصداق استفاده از کودکان برای عکسبرداری آتلیه گفت: بنده این مصداق را پیگیری کردم ولی چون این بهره کشی از سوی پدر بوده است مراجع رسمی توانایی پیگیری زیادی ندارند.

آموزش موسیقی به کودکان کار

همچنین سعید پورنیک، مدیرعامل مؤسسه نیکوکاری سرمد با اشاره به اقدامات این مؤسسه اظهار کرد: در زمان آغاز مؤسسه سرمد ۳۰ کودک تحت پوشش ما بودند که این رقم امروز به ۱۲۰ نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: برای کودکان کار تحت پوشش کلاس موسیقی پاپ و سنتی برگزار می‌شود که این امر می‌تواند مانع بروز بزهکاری آنها در بزرگسالی شود.

مدیرعامل مؤسسه نیکوکاری سرمد با بیان اینکه این مؤسسه به کودکان کار آموزش مینا کاری نیز می‌دهد گفت: توانمند سازی خانواده‌ها برای جلوگیری از کار کودکان جز اهداف اصلی و مهم ماست.

کد خبر 428932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.