پرواز ترانزیت نیازی به ورود به آلمان ندارد/ رادولوویچ دنبال بهانه جویی است

سخنگوی باشگاه ذوب آهن گفت: بلیتی که برای رادولوویچ تهیه شده ترانزیت است و نیازی به ورود به کشور آلمان ندارد. وقتی در پرواز ترانزیت از هواپیما پیاده می‌شوید، کسی پاسپورت را نگاه نمی‌کند و اگر بخواهید از فرودگاه خارج شوید پاسپورت را چک می‌کنند. فقط لازم بوده آقا رادولوویچ از یک گیت به گیتی دیگر برود.

احمد جمشیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با رد صحبت‌های صبح امروز _دوشنبه ۲۶ خرداد ماه- رادولوویچ با ایمنا مبنی بر اینکه نمی‌تواند از بلیت برگشتی که برای او از آلمان به مقصد ایران تهیه شده استفاده کند، اظهار کرد: کسی از آقای رادولوویچ نخواسته که زمینی به ایران برگردد چون سه هزار کیلومتر راه است و چنین چیزی ممکن نیست. ابتدا گفتیم که برای ایشان از اسپلیت کرواسی یا بلگراد صربستان بلیت تهیه می‌کنیم. خودش را زمینی به یکی از این دو شهر برساند و با پرواز به ایران بازگردد که نپذیرفت. در ادامه برای ایشان هواپیمای چهار نفره‌ای را چارتر کردیم تا از مونته نگرو اول به استانبول و بعد با پرواز قشم ایر به تهران بیاید که باز هم قبول نکرد.

سخنگوی باشگاه ذوب آهن در خصوص جزئیات بلیت تهیه شده برای رادولوویچ، خاطرنشان کرد: بلیتی که برای رادولوویچ گرفته شد به این صورت بود که ساعت ۱۰ شب گذشته به وقت محلی با پرواز ایرلاین ملی کشورش از مونته نگرو به فرانکفورت آلمان برود که حدود ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه به فرانکفورت می‌رسیده است. پس از حدود دو ساعت توقف در فرودگاه فرانکفورت با بویینگ ۷۷۷ هواپیمایی قطری به دوحه پرواز می‌کرده که حدود ساعت ۱۱ به وقت محلی قطر نیز به فرودگاه این شهر می‌رسید.

وی افزود: از دوحه نیز ساعت ۴۵ دقیقه بامداد به سمت تهران راه می‌افتاده و حدود ساعت چهار و ۱۵ دقیقه صبح امروز به تهران می‌رسید.

جمشیدی با بیان اینکه بلیتی که برای رادولوویچ تهیه شده ترانزیت است و نیازی به ورود به کشور آلمان ندارد، تصریح کرد: نیازی نبود که رادولوویچ به هیچ یک از کشورها وارد شود. وقتی در پروازهای ترانزیت از هواپیما پیاده می‌شوید، کسی پاسپورت را نگاه نمی‌کند و اگر بخواهید از فرودگاه خارج و به شهر بروید پاسپورت را چک می‌کنند. فقط لازم بوده آقای رادولوویچ از یک گیت به گیتی دیگر برود و کسی او را بررسی نمی‌کرده که از کجا آمده و مشکلی از این بابت نداشته است.

رادولوویچ دنبال بهانه جویی است

سخنگوی ذوب آهن تصویر پایین را در اختیار ایمنا قرار داد و با اشاره به مضمون آن، گفت: تصویری که مشاهده می‌کنید مربوط به سایت رسمی دولت مونته نگرو است. همان طور که می‌بینید از یکم ژوئن (۱۲ خرداد ماه)، سفر اتباع برخی کشورها و همچنین خطوط پروازی به مونته نگرو آزاد شده که یکی از آن‌ها آلمان است. در ادامه نیز محدودیت‌هایی برای سفر کارمندان دولت مونته نگرو و نه شهروندان عادی به آن اشاره شده و تازه آمدن به ایران برای ایشان سفر محسوب نمی‌شود. همچنین دولت آلمان تنها تا ۳۱ آگوست (۱۰ شهریور ماه) برای ورود به این کشور هشدار صادر کرده و خبری از ممنوعیت سفر نیست.

سخنگوی ذوب آهن با اشاره به اینکه رادولوویچ از بیان این صحبت‌ها دنبال بهانه جویی برای نیامدن به ایران بوده، اضافه کرد: همه این شواهد نشان می‌دهد فقط به خاطر ترسی که خود و خانواده‌اش از ابتلای کرونا دارند به دنبال بهانه‌ای است تا به ایران بازنگردد. مشکلی نبوده و با توجه به توضیحاتی که دادیم و بلیتی که تهیه کردیم درست بوده و اگر فرض بر اشتباه هم بگذاریم، اگر رادولوویچ بخواهد به ایران بازگردد بازهم برای او بلیط تهییه می‌کنیم تا به تمرینات تیم فوتبال ذوب آهن اضافه شود.

کد خبر 428876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.