توجه ویژه شهروندان به نکات بهداشتی در آرامستان‌های بندرعباس

رئیس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس از نصب تابلوهای تبلیغاتی در محیط آرامستان با مضمون رعایت بهداشت فردی بهترین راه پیشگیری از بیماری کرونا است و راهکارهای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی خبر داد.

علیرضا بهمن نژاد بندری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فضاهای تبلیغاتی به عنوان ابزاری جهت آگاهی‌دهی عمومی دارای اهمیت است و بیشترین نقش را در آموزش‌های پیشگیرانه و مقابله با بحران ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه با افزایش آمار فوتی در شهرستان بندرعباس و حضور خانواده‌های متوفیان جهتغسل و دفن اموات خود رو به رو هستیم، افزود: با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به شهروندان تابلوهای تبلیغاتی با مضمون رعایت نکات بهداشتی فردی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا اختصاص داده شده تا شهروندان توجه ویژه‌ای به این موضوع مهم داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس، تصریح کرد: از دیگر اقدامات انتشار و انعکاس خبرهای هشداری خودداری شهروندان از حضور در آرامستان در اعیاد و پنجشنبه‌ها بوده که با همکاری خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و با همیاری شهروندان این امر اتفاق افتاده است.

وی گفت: در بخش فضای مجازی از زمان آغاز شیوع این ویروس در راستای ترویج آموزش‌های پیشگیرانه و خود مراقبتی تعداد بیش از ۲۰ طرح با موضوعات پویش در خانه بمانیم، از مکان‌های پر تجمع دوری کنیم، برای حفظ سلامتی پاکبانان ماسک و دستکش استفاده شده در معابر و خیابان‌ها رها نکنیم، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده کردن از ماسک و دستکش و پرهیز از توزیع خوراکی در محیط بهشت زهرا (س) از جمله توصیه‌های پوشش داده شده است.

بهمن نژاد خاطرنشان کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف حفظ سلامت کارکنان و مراجعان با رعایت فاصله ۱/۵ متر با الصاق برچسب‌های راهنما اجرا شده و همچنین استقرار میز خدمت در ورودی ساختمان اداری و ارائه خدماتی چون توزیع روزانه ماسک و دستکش بین کارکنان و ضدعفونی دست‌ها برای مراجعان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 428863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.