خبرنگاری،‌ شغلی که تعطیلی ندارد

مسئول سازمان بسیج رسانه گفت: حمایت از خبرنگاران و کمک به آنها منجر به رشد کیفی و کمی رسانه‌ها خواهد شد اما متأسفانه خبرنگاران در خلأ حمایتی مسئولان با مشکلات و خطرپذیری بسیاری مواجه هستند.

به گزارش ایمنا، مسعود بصیری با اشاره به نقش مهم خبرنگاران و رسانه‌ها در مهار بیماری کرونا اظهار کرد: شیوع این بیماری اگرچه بسیاری از بخش‌های کشور را به تعطیلی کشاند، اما رسانه‌ها از ابتدای امر پای کار آمدند و با تولید محتوا به مقابله با کرونا و همچنین تنویر افکار عمومی پرداختند و نشان دادند که خبرنگاری تعطیلی‌بردار نیست.

وی بیان کرد: رسانه‌های معاند و فیک‌نیوزها با استفاده از فضای ایجادشده در ایام شیوع کرونا و با شایعه‌سازی و پمپاژ اخبار غلط به جامعه سعی داشتند جو روانی جامعه را ملتهب کرده و مدیریت کشور در مهار این بیماری را ناکارآمد نشان دهند که این امر نیز با جریان‌سازی صحیح رسانه‌های داخل کشور و اطلاع‌رسانی شفاف و موثق مهار شد.

مسئول سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه جامعه خبری کشور، همپای جامعه درمانی در صف مقدم مبارزه با کرونا بودند، ادامه داد: باید در نظر داشت که اصحاب رسانه یکی اقشار آسیب‌دیده از کرونا هستند و با شیوع این بیماری بسیاری از آنها با مشکلات متعددی به ویژه مالی درگیر شدند و برخی نیز به دلیل ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه مطبوعات بیشترین ضربه را از شیوع کرونا خوردند، گفت: با تعطیلی چاپخانه‌ها و به تناسب آن عدم انتشار روزنامه‌ها و همچنین افزایش چندباره قیمت کاغذ و ملزومات چاپ بسیاری از روزنامه‌ها در آستانه تعطیلی قرار گرفتند که برخی برای حفظ حیات خود مجبور به تعدیل خبرنگاران شدند.

بصیری با بیان اینکه در این ایام بیشترین آسیب به خبرنگاران حق‌التحریر که از بیمه و حقوق ثابت برخوردار نبودند وارد شد، اظهار کرد: اکنون مشکلات مالی گریبانگیر بخش اعظمی از این قشر است که نیازمند حمایت ویژه هستند؛ حمایت مادی و معنوی از اصحاب رسانه برای تداوم روند اطلاع‌رسانی صحیح امری ضروری و مهم بوده و باید تمهیدات ویژه‌ای در این باره اندیشیده شود.

وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی خبرنگاران گفت: سربازان عرصه قلم همواره بدون در نظر گرفتن تمام ناملایمت‌های موجود می‌کوشند تا رسالت خبری خود را به درستی انجام دهند و با ایفای صحیح نقش‌شان در ایجاد نظام اجتماعی، جامعه را از التهاب دور کرده و به سمت ثبات هدایت کنند.

بصیری با بیان اینکه امروز رسانه‌ها نقش مهمی در توسعه کشورها دارند، اظهار کرد: رسانه با ارائه اطلاعات منصفانه، دقیق و سریع می‌توانند عملکرد مسئولان را شفاف کرده و با ایجاد مطالبه‌گری صحیح از آنها به اصلاح عملکرد و رفع معایب احتمالی سیستم اداری کشور بپردازد و همچنین می‌تواند بسیاری از ناهنجاری‌های موجود را رفع کند.

مسئول سازمان بسیج رسانه در پایان گفت: حمایت از خبرنگاران و کمک به آنها در نهایت منجر به رشد کیفی و کمی رسانه‌ها خواهد شد که پیشرفت همه‌جانبه کشور را به دنبال خواهد داشت اما متأسفانه خبرنگاران در خلآ حمایتی مسئولان با مشکلات و خطرپذیری بسیاری مواجه هستند.

کد خبر 428860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.