اشتباه عجیب باشگاه ذوب آهن در خرید بلیت بازگشت برای رادولوویچ

با وجود این که مسئولان ذوب آهن از خرید بلیت برگشت برای رادولوییچ سخن می‌گفتند، اما اشتباه عجیبی را مرتکب شده و بلیت را با توقف در آلمان تهیه کرده‌اند و حالا این سرمربی مونته نگرویی اصلا نمی‌تواند وارد آلمان شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در حالی که پس از چند هفته شایعه بالاخره رادولوویچ، سرمربی ذوب آهن در چندین مصاحبه اعلام کرد که در شرایط حاضر و با وجود شیوع فراوان ویروس کرونا، قصد بازگشت به ایران را ندارد. او حتی پیشنهاد ذوبی‌ها مبنی بر بازگشت زمینی به ایران را رد و در گفت و گو با ایمنا گفته بود که طبق قوانینی که در مونته‌نگرو وجود دارد، نمی‌تواند به کشورهایی که موارد فعلی مبتلا به ویروس کرونا بیشتر از ۲۵ نمونه در هر ۱۰۰ هزار نفر است مثل صربستان، ترکیه و ایران سفر کند.

با این حال چند روز قبل علی دادفر، مدیر رسانه‌ای ذوب آهن اعلام کرد که برای امروز دوشنبه -۲۶ خرداد ماه- بلیت برگشت برای رادولوویچ تهیه شده و روز گذشته نیز احمد جمشیدی سخنگوی باشگاه این موضوع را تأیید کرد. با این وجود سرمربی مونته‌نگرویی ذوب آهن صحبت‌های جالبی را مطرح می‌کند که اگر درست باشد مسئولان باشگاه ذوب آهن اشتباه عجیبی را در تهیه بلیت بازگشت برای رادولوویچ مرتکب شده‌اند.

گاف عجیب در خرید بلیت از آلمان!

در همین خصوص میودراگ رادولوویچ، سرمربی ذوب آهن در گفت و گو با خبرنگار ایمنا ضمن اشاره به صحبت‌ها قبلی خود در رابطه با بلیت تهیه شده توسط باشگاه ذوب آهن برای بازگشت او، اظهار کرد: بلیتی که تهیه شده برای پرواز از طریق آلمان بود. در تصویر پایین نیز دستور دولت آلمان آمده است.

رادولوویچ سپس تصویر بخشی از سایت دولتی در آلمان را در اختیار ایمنا قرار داد که می‌توانید در پایین آن را مشاهده کنید.

در این سایت دستور دولت آلمان در خصوص نپذیرفتن مسافران از سراسر دنیا آورده شده و طبق آن اتباع تمامی کشورها به غیر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، شینگن و بریتانیا نمی‌توانند تا حداقل ۳۱ آگوست (۱۰ شهریور ماه) به آلمان سفر کنند. مونته نگرو با اینکه در قاره اروپا قرار دارد، اما شامل هیچ از یک این شرایط نمی‌شود و در نتیجه، رادولوویچ اصلاً نمی‌تواند به آلمان سفر کند.

به نظر می‌رسد پس از آنکه مسئولان ذوب آهن در می‌یابند رادولوویچ نمی‌تواند زمینی به ایران بازگردد، تصمیم می‌گیرند تا پروازی غیر مستقیم و با چندین توقف را برای او به مقصد اصفهان تهیه کنند. از طرفی چون اتباع مونته نگرو تنها می‌توانند به کشورهایی که شیوع ویروس کرونا در آن‌ها پایین باشد سفر کنند، به سراغ آلمان می‌روند که از موفق‌ترین کشوها اروپایی و حتی در جهان بود که توانست با شیوع این بیماری مقابله کند و اکنون آمار مبتلایان در این کشور بسیار پایین است. اما این نکته را در نظر نمی‌گیرند که بسیاری از کشورها عضو شینگن به تازگی قوانین سختی را برای رفت و آمد اتباع سایر کشورها وضع کرده و رادولوویچ نیز با پاسپورت مونته نگرویی اصلاً تا ۱۰ شهریور اجازه ورود به آلمان را ندارد و عملاً بلیتی که برای او تهیه شده، سوخت می‌شود.

البته سناریوی احتمالی دیگری را نیز می‌توان در نظر گرفت که ذوبی‌ها با وجود اینکه اطلاع داشته‌اند رادولوویچ نمی‌توانسته با پروازی که از آلمان برای او تهیه می‌شود به ایران باز گردد، بلیت را برای او خریداری می‌کنند تا نشان دهند به دنبال برگشت او هستند و در دادگاه‌ها بین‌المللی که ممکن است اختلافشان با سرمربی به آن‌ها کشیده شود، از این سند استفاده کنند.

سرمربی ذوب آهن می‌گوید: در پایان شما چه فکر می‌کنید؟ خانواده‌ام چقدر نگران خواهند شد اگر بخواهم از کشوری که در آن کرونا وجود ندارد به جایی بروم که شرایط پاندمی (همه‌گیری بیماری کووید -۱۹) در آن دشوار است و همچنان آمار مبتلایان و کشته‌ها در آن زیاد است؟ چقدر ترسیدند زمانی که تعداد تست‌ها مثبت باشگاه‌ها در ایران یا مصاحبه کاپیتان تراکتور را دیدند؟ مهم‌ترین چیز برای من نظر خانواده‌ام است و برای آن احترام قائل هستم.

وی با بیان اینکه باشگاه ذوب آهن تعهداتش را خیلی خوب می‌داند، تصریح کرد: آنچه گفتم مسائل مهمی بود. مربیان و بازیکنان بسیاری وجود دارند که شیوع ویروس کرونا مشکلات مشابهی با من را برایشان به وجود آورده و آن‌ها را با توافق حل کرده‌اند؛ چرا که هیچکس به خاطر پاندمی کرونا سرزنش نمی‌شود. باشگاه نیز تعهدات خود را نسبت به من خیلی خوبی می‌داند. با سلام به همه در آنجا (ایران)!

کد خبر 428779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.