روند بازگشایی سینماهای پکن متوقف شد

درحالی که پیش تر اعلام شده بود سینماهای شهر پکن، پایتخت چین پس از تعطیلی چند ماهه به علت شیوع ویروس کرونا، بازگشایی خواهند شد؛ به نظر می‌رسد مسئولان چینی از اجرای این تصمیم صرف نظر کردند.‌

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از ایندی‌وایر، شهر پکن مانند آمریکا در آستانه ورود به مرحله چهارم بازگشایی‌ها پس از همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ است. در مرحله چهارم که فردا (دوشنبه) آغاز می‌شود، مراکز هنری و تفریحی بازگشایی خواهند شد، اما مسئولان چینی تصمیم گرفتند فعلاً سینماها را بازگشایی نکنند.

با مشخص شدن سه مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا، برنامه‌های شهر پکن برای بازگشایی سالن‌های نمایش و اجرا، رویدادهای ورزشی و مدارس به سرعت لغو شد و همچنان محدودیت‌ها به قوت خود باقی است. این سه مورد جدید اولین مبتلایان در این شهر پس از حدود دو ماه هستند. مقامات محلی اوضاع فعلی را به یک جنگ اضطراری تشبیه کرده‌اند و دستور بسته شدن بازارهای غذایی نیز صادر شده است.

خبر تداوم تعطیلی سینماها در پکن در حالی مخابره می‌شود که روز گذشته جیا ژانگکه، فیلمساز سرشناس چینی خواستار بازگشایی سینماها شده بود. او بر اهمیت ساخت و پخش در اقتصاد سینما برای حفظ شغل یک میلیون نفر شاغل در این حوزه تاکید کرد.

این تعطیلی سینماها ممکن است معادلات شرکت وارنر بروس در اکران فیلم "تنت" را بر هم زند. این فیلم برای اکران به تمام ظرفیت اکران کشورهای خارجی نیاز دارد تا در این شرایط حداقل هزینه فیلم در اکران بازگردانده شود. روز گذشته وارنر بروس اعلام کرد که آخرین ساخته کریستوفر نولان دو هفته دیرتر از زمان اعلام شده اکران می شود، اما اینکه این زمان برای امکان بازگشایی سینماها در آمریکا و دیگر بازارهای بزرگ کافی باشد؛ همچنان در ابهام قرار دارد.

کد خبر 428618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.