اجرای پویش "غرق نشویم بی‌گدار به آب نزنیم" در تابستان

معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر از اجرای پویش ملی «غرق نشویم بی‌گدار به آب نزنیم» در تابستان امسال از سوی جمعیت هلال احمر با همکاری فدراسیون نجات غریق و برخی دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد برای حساس سازی مردم و آموزش پیشگیری از غرق شدگی در استان‌های درگیر خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی پایگاه جمعیت هلال احمر، خسرو رحمانی با اعلام این مطلب، اظهار کرد: سالانه نزدیک به هزار و ۵۰۰ نفر از عزیزانمان در رودخانه‌ها و سواحل و محیط‌های آبی غرق می‌شوند و بی توجهی و دانش ناکافی نسبت به خطرات محیط‌های آبی، از مهمترین علل غرق شدگی به ویژه در فصل تابستان است.

وی افزود: طبق آمار سازمان پزشکی قانونی سال گذشته هزار و ۲۷۵ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد خوزستان با ۱۵۱ فوتی در صدر آمار غرق شدگی قرار دارد و مازندران با ۱۰۹ و گیلان با ۱۰۸ متوفی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند و بیش از یک سوم غرق شدگی‌ها یعنی ۴۶۸ مورد نیز در رودخانه‌ها رخ داده است.

معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر یکی از مهمترین بخش‌های مدیریت بحران را آمادگی در برابر بلایا و حوادث دانست و گفت: این امر توابع مختلفی دارد که اساسی‌ترین آنها، آموزش محسوب می‌شود. بنا بر این برای ارتقا آمادگی با محوریت آموزش، از نقش مهم و حیاتی و بسترساز حساس سازی مردم در مواجهه با حوادث نباید غافل شد.

رحمانی، تصریح کرد: در همین راستا جمعیت هلال احمر با همکاری فدراسیون نجات غریق و برخی دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد در نظر دارد برای حساس سازی مردم و آموزش پیشگیری از غرق شدگی پویشی را در تابستان سال جاری اجرا کند.

وی هدف از راه اندازی این پویش را افزایش آگاهی مخاطبان به منظور کاهش خطرات ناشی از محیط‌های آبی دانست و ادامه داد: این پویش بر محور اطلاع رسانی و آموزش‌های ایستگاهی بنا شده است. با راه اندازی این کمپین در تابستان امسال امیدواریم بتوانیم کاهش قابل ملاحظه‌ای در کاهش تلفات ناشی از غرق شدگی داشته باشیم.

معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر اظهار کرد: این کمپین آموزشی در فضای مجازی بوده و به صورت حضوری در سواحل و مناطق پرخطر انجام خواهد شد. از تمامی هموطنان عزیز درخواست داریم ضمن مشارکت حداکثری در این پویش، نکات آموزشی مرتبط با این مبحث را در سایت Khadem.ir مطالعه کنند.

کد خبر 428481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد جعفرزاده حسنلویی IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    عالیه تشکر
  • عباس ریاحی IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    بی گدار به آب نزنیم