ایجاد "تالار گفتمان تاریخ شفاهی شهر" در شهرداری سمنان

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان گفت: نخستین تالار گفتمان به منظور برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی در شهرداری سمنان افتتاح می‌شود.

سعید پرسا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت موضوع بازآفرینی و حفظ و نگهداری بافت تاریخی، یکی از وظایف دستگاه‌های متولی در این حوزه را برنامه‌ریزی در این زمینه دانست و اظهار کرد: تالار گفتمان با هدف برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی در حوزه بازآفرینی و گردشگری شهری با رویکردی نظام‌مند با حضور اساتید اهل فن و متخصصان صاحب نظر این حوزه افتتاح می‌شود.

وی افزود: مجموعه تالار گفتمان با حدود ۳۰۰ مترمربع شامل سالن گفتمان است و محوطه پیرامونی آنکه به شکل باغ ایرانی طراحی شده است.

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان تصریح کرد: نشست‌های موضوعی در خصوص موضوعات مربوط به بافت تاریخی و بازآفرینی شهری و همچنین نشست هفتگی با پیشکسوتان و صاحب نظران و اهالی رسانه در خصوص پیشینه تاریخی شهر سمنان در این تالار برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم تدوین تاریخ شفاهی سمنان، تاکید کرد: از فعالیت‌های مهم این مرکز، تدوین مجموعه تاریخ شفاهی شهر سمنان و شروع پروژه هویت بخشی به محله‌های بافت تاریخی شهر سمنان است.

کد خبر 428421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.