۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷
تالاب زریبار تعطیل شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: مجموعه گردشگری تالاب زریبار براساس دستور ستاد مقابله با کرونای استان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

به گزارش ایمنا، فریبا رضایی اظهار کرد: برابر دستور ستاد مقابله با کرونا استان مجموعه گردشگری تالاب زریبار تا اطلاع ثانوی تعطیل است و اجازه ورود گردشگر به آن داده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: این تصمیم در راستای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا گرفته شده و انتظار داریم مردم و گردشگران به منظور حفظ سلامتی خود و دیگران از مراجعه به جاهای شلوغ و پرتردد از جمله دریاچه زریبار خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان یادآور شد: با پایان یافتن قرارداد رسمی اجاره محدوده گردشگری دریاچه زریبار که در اختیار شهرداری بود، اکنون مدیریت این محدوده به حفاظت محیط زیست واگذار شده است.

به گزارش ایمنا، تالاب زریبار هفتمین تالاب ثبت شده ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کنوانسیون بین المللی رامسر است که فرآیند ثبت آن از یک دهه پیش آغاز شده بود، پناهگاه حیات وحش و تالاب زریبار دارای حجم تقریبی آب بیش از ۳۰ میلیون مترمکعب است و سرریز آب دریاچه از قسمت جنوبی با نام رودخانه مریوان خارج می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 428280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.