تلاش گالری‌های لندن برای بازگشایی

گالری‌های شهر لندن پس از ماه‌ها تعطیلی سعی دارند با همکاری یکدیگر تا پنج روز دیگر بازگشایی را آغاز کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از آرت‌نیوزپیپر، قوانین قرنطینه در انگلستان اندک اندک کاهش می‌یابد و دولت این کشور به خرده‌فروشی‌ها اجازه بازگشایی داده است؛ به همین دلیل پس از سه ماه تعطیلی گروهی از گالری‌های لندن در حال تلاش برای بازگشایی هستند. به لطف روحیه همکاری و هم‌افزایی که بین گالری‌ها در سراسر دنیا به وجود آمده، آن‌ها در حال کمک به یکدیگر برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هستند.

در اوایل این هفته یک گروه از گالری‌های هنری معاصر از جمله دیوید مک‌گری، لوکزامبورگ و گودمن یک بیانیه مشترک صادر کردند که در آن آمده‌ است: "ما از بازدید کنندگان برای بازگشت به غرب استقبال می‌کنیم و سعی داریم با برگزاری نمایشگاه‌های هیجان‌انگیز توسط هنرمندان برجسته بین‌المللی آن‌ها را بار دیگر سر ذوق آوریم". در این بیانیه تاکید شده که بازدید کنندگان قبل از ورود به گالری باید هماهنگی‌های لازم را انجام دهند و استفاده از ماسک نیز اجباری است.

گالری "گودمن" یکی از گالری‌هایی است که از روزهای آینده و با نمایشگاهی از آثار دیوید با موضوع آپارتاید در آفریقا جنوبی بازگشایی خواهد شد. مدیر این گالری تاکید کرده که در ۵۴ سال گذشته گودمن، حامی مسائل ضد نژادپرستی بوده و قصد داشتند با چنین نمایشگاهی فعالیت خود را از سر بگیرند. او تاکید کرده که در پی همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ انسان‌ها از ارتباط با یکدیگر غافل شدند و گالری‌ها می‌توانند این ارتباط را به جامعه بازگردانند.

گالری مشهور سنت جیمز دیگر مرکز هنری است که قصد دارد از هفته آینده فعالیت خود را از سر بگیرد. مخاطبان این گالری از بمباران مطالب آنلاین و حتی هنر آنلاین کلافه شده‌اند و بسیاری از آن‌ها مشتاقانه منتظر بازگشایی گالری و حضور دوباره در روبروی اثر هنری هستند. این گالری نیز سیستمی برای رزرو تعریف کرده تا برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعداد مشخصی بازدید کننده در زمان‌های تعیین شده وارد گالری شوند.

با این حال همچنان گالری‌هایی هستند که قصد بازگشایی ندارند، مدیران این گالری‌ها می‌خواهند کارمندان و مخاطبان در آرامش کامل مشغول فعالیت شوند. اما تا عادی شدن شرایط زمان بسیار زیادی مانده و این گالری‌ها به هر شکل ممکن خود را باید با شرایط جدید تطبیق دهند؛ چرا که تا همین زمان هم این مراکز هنری ضررهای بسیاری را متحمل شده‌اند و در صورت بازگشایی نشدن باید به فکر تعطیلی کامل مجموعه باشند.

کد خبر 428163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.