مدیریت شهری سهم خود را هوشمندانه از اقتصاد اصفهان گرفت

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در زمانی که دلار، طلا، بورس و خودرو موضوعات اقتصادی مطرح شده در جامعه است مدیریت شهری با ارائه بسته‌های ساخت و ساز، سهم خود را هوشمندانه تأمین کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی در پنجاه و نهمین نشست هم اندیشی «اصفهان فردا» که با حضور جمعی از توسعه گران شهر برگزار شد، اظهار کرد: انبوه‌سازان امروزه در جایگاهی قرار گرفته‌اند که به خوبی نقش مشاوره‌ای خود را ایفا کرده و ارتباط مؤثری با بدنه مدیریت شهری دارند که امیدوارم ثمره این ارتباط کاهش نواقص و ایرادها باشد.

وی افزود: برای شناسایی منافذ و پی بردن به مسیرهای اشتباه و قرار گرفتن در مسیر درست، ناچار هستیم افرادی که بیشتر درگیر اقدامات هستند را شناسایی و مسائل را دنبال کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سرزندگی شهر یکی از مأموریت‌های مدیریت شهری به شمار می‌آید، تصریح کرد: اگر دنبال سرزندگی شهر هستیم باید به امر اشتغال توجه کنیم زیرا اگر اشتغال با مشکل مواجه شود، شهر دچار خمودگی می‌شود.

وی ادامه داد: از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه مناطق در سال جاری، ۳۵ درصد به میزان یک‌هزار میلیارد تومان حاصل شده که ناشی از صدور پروانه ساختمانی بوده است.

نصراصفهانی اضافه کرد: در زمانی که دلار، طلا، بورس و خودرو موضوعات اقتصادی مطرح شده در جامعه است مدیریت شهری سهم خود را هوشمندانه تأمین کرده است.

وی ادامه داد: تحقق یک هزار میلیارد تومان بودجه مناطق زمینه اشتغال را در شهر فراهم کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اصفهان پرتوقع و پر انتظار است و مدیریت آن به گونه‌ای بوده که سطح انتظارات شهروندان را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه اصفهان باید در تمام زمینه‌ها پیش قراول سایر شهرها شود، گفت: در فروردین ماه امسال برای پرداخت هزینه‌های جاری شهرداری با مشکل مواجه شدیم که اگر این اقدام در مناطق انجام نمی‌شد مشکلاتی را در پیش رو داشتیم.

نصراصفهانی ادامه داد: برای بررسی مشکلات انبوه سازان جهت دریافت پروانه ساختمانی و سایر امور مربوط به ساخت و ساز باید راستی آزمایی انجام شود البته هر آنچه شورای اسلامی شهر تصویب می‌کند برگرفته از فعالیت‌ها و برگزاری نشست‌های مکرر است.

انبوه سازان مشاوران مدیریت شهری هستند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اعتقاد مدیریت شهری اصفهان این است که انبوه سازان را در جایگاه مشاوران ببینیم بنابراین انتظار داریم انبوه سازان هر اقدامی به نفع زیست بهتر شهروندان است را بازگو کنند.

وی از انبوه سازان به عنوان دلواپسان پروژه‌های ساختمانی در عرصه ساخت و ساز یاد کرد و گفت: قطعاً انبوه سازان دلواپس پروژه‌هایی که در شهر مورد غفلت قرار گرفته هستند اما اطمینان داشته باشند که در شورای اسلامی شهر به دنبال تسهیل امور هستیم.

نصراصفهانی ادامه داد: شوراها به عنوان پارلمان محلی جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و لوایح با نظر کارشناسی در کمترین زمان تصویب می‌شود.

وی گفت: در سه سال گذشته تعداد لوایح مصوبی که به فرمانداری اصفهان ارسال شده سالیانه دو مورد بیشتر برگشت داده نشده و اکثر آنها منطبق با قوانین و مقررات بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امروز مدیریت شهری از پشتوانه مدیریت استانی نیز برخوردار است، تصریح کرد: شهرداری اصفهان یکی از سرمایه‌دارترین سازمان‌های نیمه دولتی است اما بر این باور هستیم بزرگترین سرمایه مدیریت شهری، مشارکت مردم و همراهی آنها است.

وی گفت: یک دیدگاه مطرح شده مبنی بر اینکه شهرداری اصفهان مسبب گران شدن ساختمان‌ها در شهر شده است، در حالی که این موضوع با واقعیت منافات دارد و اگر امروز رئیس جمهور اعلام کرده نگران افزایش قیمت مسکن هستیم اطلاعات را از کل اتفاقات کشور دریافت کرده است.

کد خبر 428153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.