ورزش حرفه‌ای در ذوب‌آهن  کوچک‌تر می‌شود/ می خواهیم از ریخت و پاش‌ها جلوگیری‌ کنیم

مدیرعامل شرکت ذوب آهن گفت: رادولوویچ هنوز به صورت رسمی و قطعی به ما نگفته که نمی‌خواهد برگردد، اما حتماً این موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا حق و حقوقی از سهام داران ضایع نشود

به گزارش خبرنگار ایمنا، ظهر امروز چهارشنبه - ۲۱ خرداد ماه - منصور یزدی زاده در نشست خبری در خصوص اقدامات زیست محیطی این کارخانه در نشست خبری در خصوص ادعا بدهی ۱۰۰ میلیاردی از سوی باشگاه ذوب آهن و اعلام نبود بدهی ذوب آهن با بازیکنان خود توسط فدراسیون فوتبال، اظهار کرد: این بدهی‌ها همین طوری مطرح نمی‌شود. تمامی اینها مستند هست. متأسفانه باشگاه نه فقط در ذوب آهن بلکه در بسیاری از جاها تبدیل به مکانی می‌شود که افراد می آیند، می‌روند و فقط هزینه و ریخت و پاش می‌کنند و به اینکه قرار است این پول از کجا تأمین شود، توجهی نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه از محمدی مدیرعامل باشگاه خواسته بودیم که در باشگاه تمرکز بر روی کنترل هزینه‌ها داشته باشد، افزود:
در خصوص بحث فوتبال کارها خوبی انجام شد. با قراردادهایی که سال گذشته توسط مدیرعامل و مربی وقت در باشگاه ذوب آهن بسته شد، یک مقدار از توان کارخانه بیشتر بود و همچنین انتظارات مورد نظر حاصل نشد.

هزینه‌ها را به کمترین میزان ممکن رساندند

یزدی زاده خاطرنشان کرد: کار خوبی که هیئت مدیره و مدیرعامل انجام دادند این بود که مدیریت کنند و این هزینه‌ها را به کمترین میزان ممکن برسانند. با جابجایی بازیکن و خرید و فروش‌هایی که انجام شد، باعث شد تا از بودجه‌ای که سال قبل برای فوتبال اختصاص می‌دادیم، چیزی در حدود ۱۵ میلیارد تومان کم شود. یعنی اگر ۶۰ میلیارد تومان بوده به ۴۵ میلیارد رسیده است.

وی با بیان اینکه باشگاه ذوب آهن تیم حرفه‌ای دارد که در لیگ برتر فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: رویکرد کارخانه، هیئت مدیره و هلدینگ ذوب آهن به طور کلی این است که رفته رفته به سمت تقویت ورزش کارگری پیش برویم.

در ذوب آهن ورزش حرفه‌ای کوچک‌تر و ورزش کارگری تقویت خواهد شد

مدیرعامل شرکت ذوب آهن با اشاره به اینکه در کارخانه ذوب آهن ۱۴ هزار نفر کارگر داریم که اگر با فرزندان آنها حساب بکنید، جمعیت زیادی می‌شود، تصریح کرد: مورد نظر و علاقه هیئت مدیره شرکت و هلدینگ این است که به سمت و سوی تقویت ورزش کارگری پیش برویم. به تبع همین موضوع، هر چه پیش می‌روید باید ورزش‌های حرفه‌ای تان را کوچک‌تر کنید و از برخی از آنها بزنید و حذف شأن کنید تا به هدف‌تان برسید.

وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم ورزش همگانی و کارگری‌مان را تقویت کنیم، خاطرنشان کرد: می‌خواهیم از ریخت و پاش‌ها در باشگاه جلوگیری کنیم. اینکه مثلاً بازیکنی برای یک فصل ۲ میلیارد تومان بگیرد و بخواهد روی نیمکت بنشیند یا بازیکن خارجی بی کیفیتی بیاورید.

حقوق رادولوویچ حدود ۱۵۰ هزار دلار نبود

یزدی زاده با بیان اینکه میودراگ رادولوویچ نشان داد که آدم توانمندی است، تصریح کرد: از ۵ مسابقه‌ای که ایشان انجام داد، ۷ امتیاز گرفتیم. چنین چیزی در بازی‌ها قبلی حاصل نشده بود و یعنی حرکت این سرمربی بسیار تأثیر گذار بود. آن چیزی که حقوق ایشان بود را پرداخت کردیم و اصلاً در حدود رقم ۱۵۰ هزار دلار نبود. مطابق با چیزی که در قرارداد با رادولوویچ آمده، به او پرداخت شده است.

وی ادامه داد: دو روز قبل محمدی مدیرعامل باشگاه مصاحبه‌ای را انجام دادم و من هم به همان استناد می‌کنم. در رابطه با سرمربی خارجی دست ما رو است. یعنی او اعلام کرده به هر دلیلی نمی‌تواند برگردد. البته رادولوویچ هنوز به صورت رسمی و قطعی به ما نگفته که نمی‌خواهد برگردد، اما حتماً این موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا حق و حقوقی از سهام داران ضایع نشود.

رادولوییچ نمی‌تواند هیچ ادعای اضفای برای حقوق کند

مدیرعامل شرکت ذوب آهن با بیان اینکه رفتن رادولوویچ با گرفتن تعهد از او و پرداختی‌ها به طور کامل بر چهارچوب قرار داد منطبق بوده است، تصریح کرد: او هیچ ادعای اضافی نمی‌تواند در خصوص پرداختی‌هایش داشته باشد و امیدوار هستیم این موضوع نیز به زودی تعیین تکلیف شود. دوست داریم این مربی‌برگردد چون عملکرد خوبی داشته و انشا… برگردد تا بتوانیم فصل را به خوبی به پایان برسانیم.

وی با بیان اینکه ذوب آهن تحت نظارت وزرات کار است، خاطرنشان کرد: البته این موضوع را از این لحاظ می گویم که شرکت تأمین اجتماعی سهام داره عمده شرکت ذوب آهن است.
خیلی از مواقع باید به کار نگرفتن بازنشسته‌ها اتفاق بیافتد. ولی اگر به مجموعه باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن نگاه کنید، اگر تدبیر همین‌هایی که شما اسم شأن را بازنشسته می‌گذارید نبود، از توان جوانان خارج بود تا تدبیر کرده و باشگاه را از این بحران خارج کنند.

برای عضویت در هیئت مدیره باشگاه ذوب آهن افرادی از وزارت خانه معرفی می‌شوند

یزدی زاد با بیان اینکه شرکت ذوب آهن زیر نظر دو هلدینگ شستا و صدرتأمین که زیر نظر شستا هست، اداره می‌شود، تصریح کرد: البته ما به طور مستقیم با صدر تأمین در ارتباط هستیم. در خصوص انتخاب افراد برای هیئت مدیره باشگاه نیز با توجه به سیاست‌هایی که قرار است باشگاه ذوب آهن پیش برود، افرادی از وزارت خانه را پیشنهاد می‌دهند.
وقتی پیشنهاد می‌شود، خودم نیز آنها را بررسی و ارزیابی می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که اسم فردی در نزدیکی هیئت مدیره باشگاه ذوب آهن می‌رسد، افزود: محمد کاظمی با توجه به توانایی و تحصیلات شأن که در دانشگاه تهران درس خوانده و در آنجا تدریس می‌کند، به عنوان یک عضو از هیئت مدیره به باشگاه خواهند آمد و ما هم سعی خواهیم کرد تا از توان ایشان یا هر فردی مشابه ایشان بیشترین استفاده را ببریم.

کد خبر 428135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.