کلاهبرداری ۶ میلیاردی بازنشسته‌های قلابی

دستگیری جاعل دسته چک در بروجرد، سرنوشت تلخ فوک خزری نجات یافته در سواحل بابلسر، کشف بیش از دو هزار و ۵۰۰ فقره اقلام سرقتی در تهران، کشف ۱۱ دستگاه خودرو احتکار شده در کرج و پلمب تعدادی از رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی همدان، عناوین مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در این بسته خبری مطالعه می‌کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعضای این باند کلاهبرداری چهار مرد هستند که مدتی قبل با معرفی خود به عنوان بازنشسته اقدام به اجاره مغازه‌ای در شهر هشتگرد در استان البرز کردند.

آنها سپس سراغ فروشندگان خشکبار رفته و با فریب آنها شروع به خریدن محموله‌های خشکبار کردند. محموله‌هایی که آنها از طعمه‌هایشان خریداری کردند ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ارزش داشت و مردان کلاهبردار به جای پول نقد، به فروشندگان چک‌های مدت‌دار دادند و پس از آن محموله‌ها را بار کامیون کرده و با تخلیه مخفیانه مغازه‌ای که اجاره کرده بودند، گریختند.

فروشندگان وقتی متوجه شدند فریب خورده‌اند که موعد چک‌ها رسید اما وقتی آنها را به بانک بردند معلوم شد که تمامی آنها سرقتی هستند.

با شکایت مالباخته‌ها، پرونده‌ای در پلیس استان البرز تشکیل شد و تیمی از کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری، مأمور رسیدگی به آن شدند. آنها در بررسی‌های اولیه دریافتند که متهمان، کلاهبردارانی حرفه‌ای هستند که به دروغ خود را بازنشسته معرفی کرده و با استفاده از مدارک جعلی، مغازه مورد نظرشان را اجاره کرده و سپس شروع به فریب فروشندگان خشکبار کرده‌اند.

در حالی که متهمان تلاش کرده بودند ردی از خودشان بر جا نگذارند، کارآگاهان موفق شدند در بررسی‌های تخصصی سرنخ‌هایی از سردسته این باند به دست آورند.

به گفته سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس استان البرز، در ادامه تحقیقات ردی از یکی از این مردان در شهرستان ری به دست آمد و کارآگاهان با زیر نظر گرفتن او موفق شدند وی را هنگام ورود به شهرستان ساوجبلاغ دستگیر کنند.

وی افزود: متهم در ابتدا مدعی بود که بی‌گناه است اما وقتی در برابر شاکیان قرار گرفت به کلاهبرداری میلیاردی از آنها با همدستی دوستانش اعتراف کرد که در ادامه بقیه اعضای این باند نیز شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری جاعل چک در بروجرد

فرمانده انتظامی بروجرد سرهنگ عزت الله غلامی گفت: در پی شکایت فرد شاکی مبنی بر جعل یک فقره چک بانکی به مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال و استفاده از سند جعلی توسط یک نفر به هویت معلوم، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در یک اقدام هماهنگ و منسجم، ماموران پلیس ضمن بررسی و شناسایی، جاعل را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بروجرد اظهار کرد: در تحقیقات انجام شده متهم به بزه انتسابی اعتراف کرد که با تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ غلامی گفت: شهروندان هر گونه موارد مشکوک را با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند تا در کمترین زمان بررسی شود.

سرنوشت تلخ فوک خزری نجات یافته در سواحل بابلسر

امیر صیاد شیرازی دامپزشک مرکز حفاظت از فوک خزری ایران گفت: فوک خزری که دیروز در ساحل بابلسر توسط نیروهای نجات غریق مستقر در پارکینگ یک، تحویل یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان شده بود، علی رغم تلاش‌های فراوان تیم درمانی تلف شد.

وی افزود: زخم و جراحتی تازه پشت حیوان وجود داشت که احتمالاً بر اثر برخورد جسم تیز مانند پره‌های قایق موتوری ایجاد شده بود، اما علت نهایی مرگ حیوان، پس از کالبد شکافی اعلام خواهد شد.

دامپزشک مرکز حفاظت از فوک خزری ایران گفت: کلیه اقدامات تشخیصی از جمله سونوگرافی، رادیولوژی و اقدامات درمانی مانند تجویز آنتی‌بیوتیک بر روی این حیوان مصدوم انجام شد، اما گسترش عفونت به خون، منجر به مرگ این گونه با ارزش شد.

کشف بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فقره اقلام سرقتی در تهران

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت پیش از ظهر امروز در حاشیه دومین طرح کاشف اظهار کرد: در سال ۹۹ طرح‌های مختلف پلیس‌های تخصصی پایتخت با جدیت در حال برگزاری است. در این طرح (کاشف) ۲۵۱ نفر از سارقین حرفه‌ای و سابقه دار که به صورت باندی فعالیت می‌کردند دستگیر شدند این افراد ۵۴ باند را تشکیل داده بودند.

وی افزود: سارقینی دستگیر شده در اتهاماتی مثل قتل، آدم ربایی، سرقت، زورگیری و… دست داشتند.

سردار رحیمی ادامه داد: اغلب این افراد دارای سابقه هستند و تا کنون بالغ بر دو هزار و ۴۰۴ فقره اقلام به سرقت رفته کشف شده است.

وی گفت: ۵۶ درصد این افراد دارای سابقه بودند و باقی سرقت اولی هستند.

کشف ۱۱ دستگاه خودرو احتکار شده در کرج

مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز از کشف ۱۱ دستگاه خودروی دپو شده در یکی از پارکینگ‌های شهر در این استان خبر داد.

علی اکبر مختاری در ارتباط با کشفیات جدید احتکار خودرو در استان گفت: پلیس امنیت اقتصادی البرز طبق بررسی‌های انجام داده در یکی از پارکینگ‌های شهر کرج تعداد ۱۱ دستگاه خودرو کشف کرد.

وی افزود: پرونده این احتکار تشکیل و برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی البرز ارسال شد که در شعب مورد نظر مطرح و رسیدگی شود.

پلمب تعدادی از رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی همدان

اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان همدان از پلمپ چهار رستوران و تالار پذیرایی طی ۴۸ ساعت گذشته در همدان خبر داد.

حسین بشری معاون اجتماعی پلیس استان همدان با بیان اینکه اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان همدان با همکاری اداره بهداشت تعداد دو تالار پذیرایی و دو رستوران را به علت رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و برگزاری مراسم عروسی پلمب کردند، گفت: در این مدت دو کافی‌شاپ هم به علت بی توجهی به مقررات طرح فاصله گذاری اجتماعی پلمب شده و قطعاً متصدیان اصنافی که نسبت به سلامت مردم بی توجهی کنند برابر ضوابط با آنها برخورد می‌شود.

این مقام انتظامی افزود: در حال حاضر هتل‌ها و تالارهای پذیرایی اجازه برگزاری مراسم عروسی و مراسم ختم را ندارند و انتظار داریم که برای سلامت جامعه این امر مهم را توجه کنند و از برگزاری هر گونه مراسم اجتناب نمایند.

کد خبر 428074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.