۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
طرح ویژه حمایت از اصناف اعلام شد

سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان بر لزوم تحقق نصب برچسب قیمت با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و نظارتی اتحادیه‌های صنفی کشور تأکید کرد و از طرح ویژه ی حمایت از کلیه اصناف در رسته‌های مختلف برای عرضه و فروش اینترنتی کالا و خدمات خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، جمشید گیپور، با اعلام طرح ویژه مرکز اصناف و بازرگانان برای حمایت از تمامی اصناف در رسته‌های مختلف برای عرضه و فروش اینترنتی کالا و خدمات، اظهار کرد: پیش‌بینی شده است سامانه جدید فروشگاه اینترنتی در راستای حمایت از کلیه اصناف کشور در رسته‌های مختلف جهت عرضه محصولات و خدمات در فضای مجازی و شبکه اینترنتی راه اندازی شود.

وی با تاکید بر اینکه شیوع کرونا کسب و کارها را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: این سامانه می‌تواند برای کلیه اصناف علاوه بر فروش میدانی، امکان ویژه‌ای را بر بستر اینترنت ایجاد کند.

دبیر هیأت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور خاطرنشان کرد: ارائه خدمات به مردم و جامعه صنفی تعطیل بردار نیست بنابراین لازم است همکاران در دوایر اصناف سراسر کشور شرایط را برای خدمت رسانی سریع‌تر به مردم فراهم شود.

گیپور ادامه داد: با توجه به جایگاه و ظرفیت‌های قانونی اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف سراسر کشور، ضروری است با مسئولیت اتحادیه‌ها در فضایی آرام و بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی، ضمن ایجاد فرهنگ سازی، صنوف را ملزم به نصب برچسب قیمت بر روی کالاها نمایند.

وی با اشاره به سخنان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص اهمیت توجه به اصناف و حل مشکلات آنان گفت: تمامی برنامه‌ریزی های مرکز اصناف و دبیرخانه هیأت عالی نظارت بر تقویت دوایر اصناف و بالا بردن کیفیت خدمت رسانی و تسریع در روند امور به جامعه صنفی استوار است. همچنین سامانه ایرانیان اصناف در آینده‌ای نزدیک بروز رسانی می‌شود.

سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت در ادامه نشست با رؤسای ادارات اصناف سازمان‌های صمت کشور با اشاره به اهمیت جامعه صنفی در کشور، تاکید کرد که مدیران ارشد سازمان در استان‌ها از طریق رسانه‌های محلی نسبت به شفاف سازی قوانین، فرهنگ سازی و آموزش احقاق حقوق متقابل مردم و جامعه صنفی بپردازند.

گیپور یکی از الویت‌های مهم مرکز اصناف را ارزیابی عملکرد دوایر اصناف استان‌ها از طریق سامانه ایرانیان اصناف و بر اساس رسیدگی به شکایات صنفی عنوان نمود و افزود: با توجه به شرایط بیماری کرونا و برنامه‌ریزی جهت تسهیل امور خدمت رسانی به اصناف، کلیه شکایات و فرایند رسیدگی به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه ایرانیان اصناف انجام شود

وی شفافیت در نظام اداری و مصوبات اتاق‌ها و اتحادیه‌های کشور را ضروری دانست و گفت: برای اولین بار مصوبات اتاق‌های اصناف جهت اطلاع جامعه صنفی منتشر می‌شود و تدوین ساختار اداری اتاق‌ها و اتحادیه‌ها بزودی تکمیل می‌شود.

سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان از برگزاری انتخابات مجازی و غیرحضوری اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف کشور پس از بروز رسانی آئین نامه‌ها خبر داد و گفت: توسعه سامانه‌های مجازی از جمله سامانه حمل و نقل، گازسوز کردن خودروها، نقل و انتقال خودرو، خدمات الکترونیکی آسانسور، سامانه‌های مقابله با پول‌شویی در حوزه طلا، فرش، سامانه صنفی مناطق آزاد و همچنین برگزاری آموزش‌های مجازی و غیرحضوری صنفی در دستور کار این دبیرخانه می‌باشد.

گیپور با اشاره به سال جهش تولید، یکی از مهمترین‌محورهای فعالیت مرکز را حول محور تولید و صادرات کالاهای واحدهای تولیدی صنفی عنوان کرد و افزود: سازمان‌های استانی باید ضمن شناسایی ظرفیت‌های تولید و صادرات صنفی، در صورت نیاز نسبت به تشکیل اتحادیه‌های صادراتی صنفی شهرستان اقدام نمایند

کد خبر 428069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.