راهنمای کامل انتخاب مانتو ۹۹ + انواع مناسب

انتخاب مانتوی مناسب یکی از مهم‌ترین انتخاب‌ها برای خانم‌ها در حوزه لباس است. برای انتخاب مانتوی مناسب، باید به چاقی، لاغری، قد بلندی و سن توجه کرد.

به گزارش ایمنا مانتو یکی از مهم‌ترین لباس‌ها برای خانم‌ها است و بسیاری به دنبال این هستند تا بتوانند مانتویی زیبا و مناسب انتخاب کنند و باید برای خرید آن اصولی را رعایت کنند.

مدل مانتوی تابستانی برای افراد چاق

اگر در دسته افراد سایز بزرگ یا پلاس سایزها قرار می‌گیرید، قبل از مدل مانتو به سایز و دوخت آن دقت کنید. مانتوهایی را انتخاب کنید که سایز آن کاملاً اندازه شماست و دوختش مناسب اندام شما باشد. مانتوهای کشی، استرچ و کمرهای کشی مناسب اندام شما نیست. بهتر است از مانتوهایی با جنس پارچه نخی، کتان و به طور کلی پارچه‌هایی که به اصطلاح ریزش دارند استفاده کنید.

مانتو

از لحاظ دوخت هم مانتوی شما باید راسته و آزاد باشد، اما نه آنقدر گشاد که باعث شود چاق‌تر به نظر برسید. مانتوهای خیلی کوتاه انتخاب نکنید و به جای آن، مانتوهایی را جایگزین کنید که شکاف‌های پهلو و جانبی دارند. دور پارچه‌هایی که طرح و خطوط افقی دارند خط بکشید که شما را پهن‌تر نشان می‌دهند. پارچه مانتو را یا ساده و یا با طرح و خطوط عمودی انتخاب کنید تا شما را کشیده‌تر نشان دهد.

رنگ‌های تیره برای شما گزینه مناسب‌تری است زیرا به لاغرتر نشان دادن شما کمک می‌کند.

مانتوی مناسب افراد لاغر

اگر لاغر اندام هستید و ترجیح می‌دهید کمی درشت‌تر به نظر برسید، به سراغ مانتوهایی بروید که دوختشان کمی پف دارد و یا در قسمت دامن، چین دار هستند. مانتوهای جذب و با پارچه‌های کشسان نپوشید که لاغری شما را بیشتر نمایان می‌کنند. استفاده از حریر و تور در دور دوزی مانتو مانتو به ویژه در قسمت آستین‌ها، به چاق‌تر نشان داده شدن شما کمک می‌کند.

پارچه‌های با رنگ روشن، دارای خطوط افقی و مورب و همچنین پارچه‌های طرح دارو گل دار تابستانی برای لاغر اندام‌ها بسیار مناسب است. هر چه طرح‌ها و گل‌های پارچه درشت‌تر باشند، اندام شما نیز درشت‌تر به نظر می‌آید.

مانتوی مناسب افراد قد بلند

اگر قد بلند هستید، اولین قانونی که باید رعایت کنید این است که مانتو شلوار همرنگ نپوشید. انتخاب رنگ متفاوت مانتو و شلوار، بلندی قد را می‌شکند و باعث می‌شود متناسب‌تر به نظر برسید. رنگ‌ها می‌توانند در یک تنالیته باشند تا هارمونی ترکیب را حفظ نمایند. اگر مجبور هستید سر کار، مانتو و شلوار همرنگ اداری بر تن کنید، رنگ کفش را متفاوت انتخاب کنید.

مانتو

مانتوی کوتاه نپوشید که پاها را بلندتر از آنچه هست نشان می‌دهند. مانتوهای کمر دار تنگ، افراد بلند قد را خوش اندام تر نشان می‌دهد. مانتویی که به انحناها. برجستگی بدن تاکید بیشتری کند، توجه را از قد بلند دور کرده و اندام را متناسب‌تر نشان می‌دهد.

مانتوی مناسب افراد کوتاه قد

اگر قد کوتاهی دارید در انتخاب مانتو، یک قاعده کلی را به خاطر بسپارید. از پوشیدن مانتوهای خیلی کوتاه و خیلی بلند اجتناب کنید، هر دوی این مانتوها شما را کوتاه‌تر نشان می‌دهند. مانتوهایی که قد آنها تا روی زانو است بهترین گزینه برای خانم‌های قد کوتاه است.

همچنین پوشیدن مانتوهای کلوش و گشاد، اصلاً برای خانم‌های کوتاه قد مناسب نیست زیرا باعث کوتاه‌تر و چاق‌تر نشان دادن آنها می‌شود. اگر قد کوتاهی دارید، مانتوهایی با راه‌های عمودی باریک، شما را بلندتر نشان می‌دهد.

مانتوهای ساده‌ای که تنگ و قالب تن هستند برای این دسته از افراد بهترین انتخاب است. حواستان باشد که سایز آستین و شانه کاملاً اندازه باشد. پارچه‌های چروک، خط قرمز افراد کوتاه قد هستند.

مانتوی مناسب برای افرادی که شکم دارند و خانم‌های باردار

اگر شکم بزرگی دارید و یا باردار هستید و می‌خواهید شکم خود را پنهان کنید از مانتوهایی که جلوی آنها مدل لنگی است استفاده کنید. در این مدل مانتوها یک طرف لباس روی طرف دیگر پیچیده می‌شود و باعث می‌گردد که سینه به دو قسمت تفکیک شده و کمر مشخص‌تری ایجاد کند.

مانتو

مهم‌ترین خط قرمز برای خانم‌های باردار و دارای شکم بزرگ، پوشیدن مانتوهای کمرکش دار یا کمربند دار است زیرا شکم را بیش از پیش نمایان می‌کنند. همچنین مانتوهای که دارای جیب، پلیسه و چین در قسمت میانی بدن هستند، انتخاب نکنید زیرا توجه‌ها را به شکم معطوف می‌سازد. یقه‌های گرد باز و همچنین یقه‌های مربعی، به کوچک‌تر نشان دادن شکم کمک می‌کنند.

انتخاب مانتو بر اساس سن

برای سنین مختلف باید مانتوهای مختلف انتخاب کرد. هر مدل مانتویی برای هر سنی مناسب نیست.

مانتوی مناسب برای خانم‌های جوان

مانتوهای جلو باز، اسپرت بلند و کوتاه، مانتو با طرح‌های سنتی و فانتزی از جمله مانتوهای مناسب برای دختران جوان هستند. این روزها مانتوهایی با طرح‌های نامتقارن مثلاً جلوی کوتاه و پشت بلند و… به شدت ترند شده‌اند. خانم‌های جوان بهتر است از رنگ‌های شاد و فانتزی استفاده کنند تا جذاب‌تر به نظر برسند.

مانتوی مناسب برای افراد میانسال

خانم‌های میانسال با توجه به سن خود باید مدل‌های سنگین‌تر و خانمانه‌تر انتخاب کنند و از استایل‌های اسپرت دوری کنند.

مانتو

مانتوهای بلند ساده یا کار شده، گزینه مناسبی برای این دسته افراد هستند. خانم‌ها در این سن و سال می‌توانند بر حسب سلیقه خود از مدل مانتوها از رنگ‌های تیره و روشن مناسب استفاده کنند.

انتخاب مانتو بر اساس رنگ پوست

درست است که انتخاب رنگ مانتو کاملاً سلیقه‌ای است اما انتخاب آن با در نظر گرفتن قواعد انتخاب رنگ، باعث زیباتر و خوش اندام تر به نظر رسیدن می‌شود.

مانتوی مناسب برای پوست‌های روشن

اگر دارای رنگ پوست و چشم روشن هستید، بهتر است مانتوهایی به رنگ‌های آبی روشن، قهوه‌ای، بژ و آبی سیر انتخاب کنید و از پوشیدن مانتوهای به رنگ قرمز، صورتی، نارنجی، زرد، ارغوانی و سفید خودداری کنید.

مانتو

مانتوی مناسب برای پوست‌های تیره

اگر دارای رنگ پوست و چشم و موی تیره هستید، رنگ‌هایی همچون صورتی، سفید، خاکی، آبی ملایم و خاکستری روشن، بهترین گزینه برای شما هستند. از سوی دیگر بهتر است از پوشیدن رنگ‌های گرم و تیره و رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای تیره، فیروزه‌ای، سبز یشمی و قرمز تیره خودداری کنید.

مانتو

مانتوی مناسب برای پوست‌های معمولی

اگر پوستتان نه خیلی تیره است و نه خیلی روشن، بهترین راه این است که مانتوی خود را هماهنگ با رنگ چشم‌هایتان انتخاب کنید. بژ، آبی، سورمه ای، گندمی، مشکی و صورتی بهترین انتخاب است. مغز پسته ای، بنفش، قهوه‌ای تیره و قرمز، گزینه مناسبی برای شما نیستند.

کد خبر 428061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.