آسیب اجتماعی مشهد با نظارت عمومی کاسته می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: خانواده‌ها با حضور در مکان‌های دارای آسیب از حریم خود بیشتر حفاظت کرده و از هر نیروی امنیتی و حفاظتی بیشتر امنیت ایجاد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احسان اصولی در نشست نقد و بررسی رویکردهای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر مشهد در حوزه مشارکت در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با بیان اینکه مسائل مطرح شده در این نشست‌ها با نگاهی انتقادی به رویکردها بررسی می‌شود، اظهار کرد: به‌زودی برنامه‌ای طراحی می‌شود تا نهادهای مرتبط با مسائل شهر در محلات به پاسخگویی دعوت شوند تا چالش‌هایی که میان شورای اجتماعی محلات و دستگاه‌های مختلف است رفع شود.

وی افزود: شورای محلات در مشهد بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت دارد اما اتفاقاتی که در شورای پنجم رخ داد، در سه گام تنظیم آئین نامه و ضوابط، برگزاری انتخابات و مشارکت دادن شهروندان در موضوعات محله‌ای شهر، نگاه به کارآیی شوراهای محلی را به نوعی تغییر داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: هرگاه اعضای شورای اجتماعی در جریان اجرای پروژه‌ها قرار گیرند بهتر می‌توانند مردم محله را درباره پروژه‌ها توجیه کرده و بیشتر می‌توانند برای شهروندان در قبال پروژه‌های شهری تعلق خاطر ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه تعیین نرخنامه تمام اماکن شهرداری با تصویب شورای شهر است، ادامه داد: برای مردم محله اینکه چه کسی آن را اداره خواهد کرد تفاوتی ندارد چون نرخ‌های مصوب پس از برونسپاری امور اماکن ورزشی شهرداری به بخش خصوصی، تغییری نخواهند کرد و نباید مردم در این رابطه نگرانی داشته باشند.

اصولی با تاکید بر لزوم نظارت عمومی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده در نقاطی که رفت‌وآمد خانواده‌ها بیشتر است، آسیب‌ها کمتر می‌شود به‌طور مثال برای رفع آسیب‌های پارک نصرت در منطقه شش خانواده‌ها با فضای این پارک آشتی داده شدند و فضای گذراندن اوقات فراغت آن‌ها در پارک فراهم شد و معتادان، موادفروشان و زورگیرها از آن مکان دور شدند.

وی اضافه کرد: خانواده‌ها با حضور در مکان‌های دارای آسیب از حریم خود بیشتر حفاظت کرده و از هر نیروی امنیتی و حفاظتی بیشتر امنیت ایجاد می‌کنند.

کد خبر 428050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.