فوت ۹.۵ درصد بیماران مبتلا به کرونا در اصفهان/توضیحات علوم پزشکی در خصوص مرگ کارن

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۹.۵ در صد از افراد مبتلا به کرونا در اصفهان جان باختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهروز کلیدری پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر روزانه بین ۵۰ تا ۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های ریفرال بستری می‌شوند و در حال حاضر ۴۲۶ بیمار مبتلا نیز بستری هستند.

وی با بیان اینکه روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در اصفهان شناسایی می‌شود، گفت: در روزهای اوج کرونا این تعداد به ۱۴۰۰ نفر هم رسید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: طی دو روز گذشته با افزایش افراد مبتلا و بیش از ۴۰۰ نفر در استان اصفهان به جز منطقه کاشان رو به رو بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه تعداد تخت‌های بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان اصفهان کاهش یافته است، افزود: باید شرایط برای فعالیت عادی مراکز درمانی حاکم می‌شد و از دو هفته گذشته انجام اعمال جراحی آغاز شده است.

کلیدری گفت: پیش بینی می‌شود شرایط با ثبات را تا پایان تابستان خواهیم داشت اما احتمالاً در پاییز شرایط ویژه ای را با توجه به شیوع آنفلوآنزا و کرونا را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از کرونا در استان اصفهان حدود ۹.۵ درصد افراد مبتلا بوده است، عملکرد بهداشت در حوزه پیشگیری و درمان بسیار خوب بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه مشکل کمبود تجهیزات پزشکی در استان اصفهان از نیمه اسفند برطرف شد، ادامه داد: تاکنون در این زمینه مشکلی نداشته ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هفت هزار تخت بیمارستانی در استان اصفهان داریم، افزود: از این تعداد ۱۲۰۰ تخت در بخش آی سی یو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هیچ بیمار مبتلا به کرونا پشت ای سی یو نماند

کلیدری با بیان اینکه در مجموع ۳۰۰ تخت در بحران کرونا پدر بخش آی سی یو فعال بود، گفت: هیچ بیمار مبتلا به کرونا در اصفهان پشت تخت ای سی یو نماند.

وی با بیان اینکه پنج هزار پزشک در استان اصفهان به جز منطقه کاشان در بخش کادر درمانی کرونا فعالیت داشتند، اضافه کرد: از این تعداد ۲۵۰ نفر مبتلا به کرونا شدند و تنها یک پزشک و یک راننده به دلیل ابتلاء به کرونا در این بخش جان خود را از دست دادند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از شهرستان‌ها و بیمارستان‌ها در اصفهان از مدیریت بیماری کرونا خارج شدند، اضافه کرد: چنانچه با افزایش بیماران مبتلا به کرونا مواجه شویم با هماهنگی ستاد استانی مبارزه با کرونا که هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود، محدودیت‌ها را بر می‌گردانیم.

وی با بیان اینکه از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه ۱۰۰ مرکز درمانی استان اصفهان درگیر پذیرش بیماران مبتلا به کرونا بود، ادامه داد: در استان اصفهان ۴۲ هزار تست کرونا انجام شده که از این تعداد ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر مثبت کرونا بوده‌اند.

۱۵ هزار و ۵۰۰ بیمار مشکوک به کرونا در اصفهان بستری شد

کلیدری گفت: ۱۵ هزار و ۵۰۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شد که تاکنون ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر بهبود یافته‌اند.

وی تعداد فوتی‌های کرونا و مشکوک به کرونا در استان اصفهان به جز منطقه کاشان را یک هزار و ۴۸۴ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون نتیجه تست ۴۸۴ فوتی مثبت کرونا بوده است.

وی در خصوص اظهارات مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان مبنی بر ارجاع بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان غرضی علی رغفم خارج شدناین بیمارستان از لیست بیمارستان‌های ریفرال گفت: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی سیاستگذار درمان استان است، نمی‌توان سیاستگذاری جزیره‌ای داشت، ما قصد اذیت کردن نداریم بر اساس نظر متخصصان و افراد فوق تخصص ریه به این نتیجه رسیدیم که توسعه خدمات درمان به همه بیماران را داشته باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: باید درمان را به صورت جامع دید، بعد از اینکه شرایط با ثبات شد سیاست‌های انقباضی ما هم بیشتر شد، افزود: اما باید توجه داشت که امروز نقشه راهی تدوین و ابلاغ شده که هر بیمارستان باید تعدادی تخت را برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های نشان دار باید بخش مجزا و اتاق ایزوله داشته باشند، ادامه داد: ما در روزهای نزول و انقباض مشکلی داشتیم که درهای مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بر روی بیماران کووید ۱۹ بسته شد و این معضلی برای بیماران شد.

بار مدیریت بحران کرونا بر دوش تعدادی از بیمارستان‌ها بود

کلیدری گفت: در بحران کرونا شاهد ارجاع تعداد زیادی بیمار مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های ریفرال بودیم واین در حالی است که برخی از این بیماران باید در بیمارستان‌های دیگر ارجاع می‌شد که باری از دوش کادر درمانی بیمارستاهای ریفرال برداشته شود.

وی با بیان اینکه در همه شهرستان‌های استان متخصص عفونی و داخلی داریم، ادامه داد: ستاد هدایت حداکثر همکاری را خواهند داشت و برنامه‌ریزی به صورتی است که منافع لحظه‌ای و بیمارستان خاص مورد توجه نباشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه برای تقویت روحیه و بهبود رفتار پزشکان در بحران کرونا دوره‌های آموزشی برگزار کردیم، اضافه کرد: این آموزش‌های به صورت وبینار انجام شد و با حضور هیئت‌های علمی این طرح را اجرا کردیم اما باید توجه داشت که هنوز نگران هستند و انتظار لباس فضایی را دارند این در حالی است که این لباس برای بخش‌های خاص مورد استفاده است.

توضیحات علوم پزشکی در خصوص مرگ کارن

وی در خصوص مرگ "کارن" نوه یکی از اعضای شورای شهر و انتقاد وی به نحوه درمان این نوزاد و ویزیت این بیمار به صورت مجازی توسط پزشک گفت: چیزی به نام ویزیت مجازی نداریم اما در عین حال امکان بررسی مدارک بیمار توسط پزشک در فضای مجازی وجود دارد و این امر در کشور و حتی جهان نیز مرسوم است.

کلیدری اظهار کرد: باید توجه داشت که ورود دانشجویان پزشکی در بحران کرونا به بیمارستان‌ها ممنوع بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ۱۵ متخصص این بیمار را ویزیت کرده‌اند، ادامه داد: شاید به لحاظ محرمانگی اطلاعات پرونده بیمار صحیح نباشد که در این خصوص صحبت کنیم اما با توجه به درج مطالبی در خصوص این بیمار در رسانه‌ها و فضای مجازی تنها به این نکته بسنده می‌کنم که این نوزاد دارای سه ناهنجاری مادرزادی بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص بخشی از اظهارات کوروش محمدی، عضو شورای شهر در خصوص رسیدگی نکردن به نوزاد ۴۵ روزه در هنگام ارجاع به بیمارستان از نیمه شب تا صبح روز بعد گفت: این بیمار نیمه شب به بیمارستان ارجاع شد و تا ساعت چهار بامداد همه اقدامات تشخیصی برای وی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه از فعالیت کادر درمان در این زمینه دفاع مطلق نمی‌کنم، اضافه کرد: همه موارد عنوان شده در این پرونده توسط کمیسیون‌های تخصصی در دست بررسی است و نتیجه آن به زودی اعلام خواهد شد.

کد خبر 428015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.