۵۴ میلیون مترمکعب از حقابه گاوخونی در یک سال تامین شد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به رهاسازی ۵۴ میلیون مترمکعب حقابه تالاب گاوخونی از سال گذشته تا سیزدهم فروردین سال جاری، گفت: ۳۱ درصد حقابه تالاب در این مدت از سد رودشتین تامین شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، حسن ساسانی با اشاره به تأمین ۳۱ درصد حقابه تالاب گاوخونی در سال ۹۸، اظهار کرد: از پنجم فروردین تا یازدهم فروردین ماه سال ۱۳۹۸ از سد رودشتین ۱۲ میلیون مترمکعب آب روانه تالاب گاوخونی شد.

وی افزود: از یازدهم مهر تا ۲۲ آبان ماه نیز ۱۶.۳ میلیون مترمکعب از سد رودشتین به سمت تالاب گاوخونی رهاسازی شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به تأمین حقابه تالاب گاوخونی در بازه زمانی شانزدهم آذرماه تا هشت بهمن اشاره کرد و گفت: ۱۱.۶ میلیون مترمکعب آب در این مدت از سد رودشتین روانه تالاب گاوخونی شد و از هشتم بهمن ماه تا دوم اسفندماه حجم خروجی از سد رودشتین شش میلیون مترمکعب بود.

ساسانی به تأمین حقابه تالاب گاوخونی از ۲۲ اسفندماه تا سیزدهم فرودین اشاره و اظهار کرد: در این بازه زمانی نیز بیش از ۶ میلیون مترمکعب آب از سد رودشتین روانه تالاب گاوخونی شد.

وی تأمین حقابه تالاب گاوخونی از سد رودشتین را از سال گذشته تا سیزدهم فروردین ماه امسال ۵۴.۸۲ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: در این مدت، ۳۱.۱۵ درصد حقابه تالاب گاوخونی از سد رودشتین تأمین شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اتمام توزیع آب کشاورزی گفت: با حضور جمعی از کشاورزان، دریچه‌های سد رودشتین در ساعت ۳:۳۰ بامداد هفدهم خردادماه با دبی ۱۲ مترمکعب بازگشایی و در روز نوزدهم خرداد ماه از بند شانزده ده با سرریز آب به سمت تالاب گاو خونی روانه شد.

تالاب بین‌المللی گاوخونی با وسعت ۴۷ هزار هکتار در شرق استان اصفهان قرار دارد و سالانه ۱۷۶ میلیون مترمکعب برای آن حقابه تعیین شده است.

کد خبر 427990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.