تجهیز دهیاران منطقه حفاظت شده دنا به وسایل اطفای حریق

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: دهیاران روستاهای حاشیه مناطق حفاظت شده برای نخستین بار به وسایل اطفای حریق مانند دستگاه های دمنده، آتشکوب ،کفش و فلاکسی پک مجهز شدند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست این استان، دهیاران را نمایندگان محیط زیست در مناطق دانست و اظهار کرد: مردم بدون چشم داشتی در اطفا آتش سوزی‌ها حضوری پر رنگ داشتند و قبل از اینکه ما به آتش برسیم مردم در آنجا حاضر بودند.

وی حریق را یک معضل برای طبیعت دانست و گفت: متأسفانه شاهد هستیم که در بعضی از مواقع افراد سود جو بصورت مخفیانه سرمایه ملی را به آتش می کشند که نیاز است جوامع محلی را فعال و تجهیز کنیم تا در صورت وقوع آتش در دقایق طلایی از گسترش آن جلوگیری کنند.
هاشمی با بیان اینکه دهیاران سفیران محیط زیست در مناطق هستند، افزود: این وسایل بصورت امانی به دهیاران، بعنوان نمایندگان مردم و سفیران زیست محیطی این اداره، تحویل داده شد تا در صورت وقوع آتش نسبت به وسایل اطفا حریق مجهز باشند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد به برنامه‌های این اداره کل در بهره برداری پایدار از مناطق با مشارکت جوامع محلی و روستایی اشاره و اظهار کرد: روستاهایی که ظرفیت گردشگری دارند، می‌توانند طی انعقاد قراردادی با این اداره کل، بدون مالکیت، در کاشت گیاهانی نظیر زعفران و گل نرگس اقدام کنند و از منافع آن بهرمند شوند.‌
 

کد خبر 427983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.