احداث و توسعه سیستم‌های آبیاری در شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: علاوه بر ترمیم سیستم‌های آبیاری تحت فشار در مناطق آسیب دیده، سیستم‌های جدید به منظور کاهش مصرف آب احداث و توسعه پیدا کرده است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نحوه مدیریت مصرف آب در سازمان پارک‌ها و فضای سبز اظهار کرد: با توجه به پیش بینی امسال مبنی بر کاهش حجم ورودی آب که باعث بسته شدن رودخانه زاینده رود شد، اگر منابع آبی مدیریت نشود با مشکلات زیادی مواجه خواهیم بود.

وی افزود: از سال گذشته برای استفاده از پساب‌ها و آب‌های خاکستری به جای منابع حاصل از آب‌های زیرزمینی و چاه‌ها برنامه‌ریزی لازم شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه مدیریت مصرف آب در دستور کار این سازمان قرار گرفته است، تصریح کرد: تمام کارکنان به ویژه کارگران فضاهای سبز آموزش‌های لازم برای مدیریت مصرف آب را فرا گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ترمیم سیستم‌های آبیاری تحت فشار در مناطق آسیب دیده، سیستم‌های جدید به منظور کاهش مصرف آب احداث و توسعه پیدا کرده است.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های شده، کاشت گونه‌های گیاهی کم آب‌بر در بخش‌های جنگلی شهر توسعه یافته است، گفت: البته در ۳۷ میلیون مترمربع فضای سبز شهر ممکن است مشکلاتی در بخش سیستم‌های آبیاری تحت فشار، والوها و قطعات وجود داشته باشد که منجر به هدر رفت آب شود.

وی از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هدر رفت آب به دلیل وجود مشکلاتی در سیستم آبیاری فضای سبز، خرابی والوها یا کم توجهی احتمالی کارگران در آبیاری فضای سبز مراتب را از طریق سامانه ۱۳۷ یا تلفن گویای سازمان پارک‌ها به شماره ۳۲۶۷۰۰۰۸ اعلام کنند تا در کمترین زمان رسیدگی  شود.

کد خبر 427970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.