قرارداد ساخت پردیس سینمایی شهر یزد امضا شد

قرارداد ساخت پردیس سینمایی شهر یزد که با مشارکت حوزه هنری کشور احداث می‌شود با حضور مسئولان این شهر و کشور به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جمال الدین عزیزی شهردار یزد در این جلسه با اشاره به نزدیک شدن به سومین سالگرد ثبت جهانی یزد اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایفی که در این موضوع برعهده داریم، فراهم کردن زمینه حضور  بیشتر گردشگران در بافت تاریخی شهر یزد است که لازمه آن ایجاد جذابیت و فضاهای متنوع فرهنگی و رفاهی است.

وی افزود: یکی از دلایل اصلی اجرای پروژه پردیس سینمایی در این فضا، ایجاد یک محیط خوب در مسیر گردشگران بوده است.

وی با تقدیر از حوزه هنری برای سرمایه گذاری در شهر یزد تأکید کرد: همه پتانسیل و توان خود را برای رعایت شرایط و ضوابط میراث فرهنگی در این پروژه به کار می‌گیریم تا علاوه بر انجام یک امر فرهنگی در زمینه ساخت و ساز همگون با میراث تاریخی شهر یزد نیز الگویی را معرفی کرده باشیم.

شهردار شهر میراث جهانی یزد ابراز امیدواری کرد: تا اجرای این پروژه گشایشی برای اجرای پروژه‌هایی دیگر در حوزه‌هایی مانند کتاب و بانوان در بافت تاریخی باشد.

وی خاطرنشان کرد: پردیس سینمایی شهر یزد با سرمایه‌ای بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان در پنج طبقه و در قالب قرارداد BOT با حوزه هنری کشور در بلوار بسیج شهر یزد ساخته می شود.

کد خبر 427941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.