ورزش "رزم سلطان" مثل "کیک بوکسینگ" است

رئیس کمیته رزم سلطان اصفهان گفت: مسابقات آزاد آقایان به خاطر قوانین جمهوری اسلامی در ایران برگزار نمی‌شود و بیشتر ترکیه برای در آمد زایی میزبانی می‌گیرد که امکانات خوبی هم دارند.

رضا هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با فعالیت‌های کمیته رزم سلطان، اظهار کرد: کمیته رزم سلطان یک انجمن است که فعالیت خود را از سال ۷۲ در ایران آغاز کرده و در بیشتر شهرها فعال است. مسابقات بین‌المللی رزم سلطان چند دوره برگزار شده که آخرین دوره آن در آلمان بود. کشورهای هند، ترکیه، امارات و قبرس در این رشته نماینده دارند.

وی با بیان اینکه مبارزات رزم سلطان برای آقایان مانند کیک بوکسینگ است، خاطر نشان کرد: در این رشته برای بانوان ضربه به سر ندارد. مسابقات آزاد آقایان به خاطر قوانین جمهوری اسلامی در ایران برگزار نمی‌شود و بیشتر ترکیه برای در آمد زایی میزبانی می‌گیرد که امکانات خوبی هم دارند.

رئیس کمیته رزم سلطان اصفهان در خصوص ضربات این رشته، تصریح کرد: در مبارزات آزاد ضربات سنگین است که حتی موجب شکستگی استخوان می‌شود. مبارزات سبک تر داریم که از نونهالان تا بزرگسالان در ایران کلاس‌های آن برگزار می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه به خاطر تعداد زیاد رشته‌های رزمی تعداد افرادی که در هر رشته رزمی حضور دارند محدود شده‌اند، گفت: شهرستان‌های نجف آباد، تیران، خمینی شهر، کاشان، چادگان و فریدونشهر فعال هستند.

وی افزود: ورزشکاران بیشتر به سوی رشته‌هایی مانند دوچرخه سواری، رشته‌های آبی و هوایی می‌روند، خانواده‌ها هم سعی می‌کنند بچه‌های خود را وارد رشته‌ای کنند که آسیب کمتری دارد. برخی از افراد هستند که وارد رشته‌های رزمی می‌شوند، کار می‌کنند موفق هم هستند.

رئیس کمیته رزم سلطان اصفهان در رابطه با رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی اصفهان، اظهار کرد: حمیدرضا غزنوی یکی از معدود رئیس‌هایی است که پولی از ورزشکار دریافت نمی‌کند بلکه برای اعزام بچه‌ها به مسابقات تقریباً بیشتر هزینه‌ها را هم پرداخت می‌کند که راضی هستیم.

هاشمی با بیان اینکه رزم سلطان رشته‌ای المپیکی نیست، خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه در کشورهای مختلف این رشته وجود دارد مسابقات ملی آسیایی و جهانی آن برگزار می‌شود که بیشتر اعضای تیم ملی از تهران هستند و تنها یک نفر از اصفهان عضو تیم ملی بزرگسالان در بخش سنگین وزن است.

وی ادامه داد: رزم سلطان یک سال است که زیر نظر فدراسیون انجمن‌های ورزشی فعال شده قبل از آن زیر نظر فدراسیون رزمی بود. زمانی که ابلاغیه آمد حمیدرضا غزنوی مرا به عنوان رئیس کمیته انتخاب کرد، در اولین دوره مسابقات کشوری با وجود اینکه تازه تیم را تشکیل داده بودیم از ۳۰ نفر شرکت کننده‌ای که اعزام کردیم ۲۴ نفر مدال کسب کردند.

کد خبر 427915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.