۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
دهکده متروکه، نمایشگاه شد!

معماران هلندی یکی از دهکده‌های متروکه چین را به نمایشگاهی مملو از آثار هنری شگفت‌انگیز تبدیل کردند و شور و نشاطی دوباره برای آن به ارمغان آوردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیش بینی شده است که تا سال ۲۰۵۰ بیش از یک میلیارد نفر از جمعیت کشور چین در شهرها ساکن شوند که هم اینک نیز با مهاجرت مردم به شهرها، بسیاری از دهکده‌ها و روستاهای چینی خالی از سکونت شده است. در این راستا، دولت چین گروهی از هنرمندان و معماران هلندی را دعوت کرد تا به روستای قدیمی Dafang، یکی از ۱۲۰ دهکده متروکه، روحی دوباره ببخشند و زندگی پایدار را برای آن به ارمغان آورند. هنرمندان هلندی با همکاری گروهی از معماران چینی دهکده فوق را از نو طراحی کردند و آن را Holland-Dafang نامیدند.

دهکده جدید Holland-Dafand فضایی به مساحت ۴۳ هزار متر مربع را در بر گرفته است و به عنوان نمونه‌ای بی‌نظیر از احیای مناطق روستایی عمل می‌کند. معماران و هنرمندان در طراحی این روستا از سه استراتژی بسیار مهم یعنی بازسازی فوق‌العاده معماری و چشم‌انداز، ساخت امکانات عمومی و رفاهی جدید و طراحی دوباره فضاها با الهام از هنر و آثار هنری بهره گرفته‌اند.

اگرچه دهکده Dafand از قدمتی ۹۰۰ ساله برخوردار است، اما سال‌ها بی سکونتی و کوتاهی مسئولان آن را به یک خرابه تبدیل کرده بود. معماران هلندی با همکاری چینی‌ها با استفاده از مصالح جدید، سازه‌های تاریخی آن را مرمت کردند و چشم‌اندازهایی زیبا در سراسر روستا به وجود آوردند. به عنوان مثال، سقف خانه‌های قدیمی و خرابه‌ها را با شیشه‌هایی مقاوم و زیبا پوشش دادند که از دور نمایی اعجاب‌انگیز به دهکده بخشیده است.

علاوه بر این، سیستم آبیاری قدیمی روستا جای خود را به یک فیلتر طبیعی و جدید برای تصفیه آب داده است. سازه‌هایی جدید نظیر یک برج مراقبت مجسمه مانند، به صورت پیچ در پیچ و به شکل یک اژدهای غول‌پیکر نیز سراسر دهکده را در بر گرفته است. معماران همچنین در محل یکی از ساختمان‌های محبوبی که در دوران انقلاب فرهنگی چین تخریب شده بود، یک سالن اجتماعات با الهام از درخت کافور احداث کردند.

کد خبر 427898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.