پایش اخبار با موتور جستجوگر بومی ممکن شد

یک شرکت دانش‌بنیان توانسته امکان رصد و پایش فضای مجازی مانند سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های غیر برخط مانند جراید، رادیو و تلویزیون را برای سازمان‌های دولتی و غیردولتی فراهم کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، این شرکت با بهره‌گیری از نیروهای متخصص در زمینه فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی و امنیت در بستر وب، در عرصه ورود فناوری و تکنولوژی‌های برتر به داخل کشور گام‌های موثری برداشته و توانسته است خود را به عنوان یکی از پیشگامان و مدعیان این عرصه معرفی کند.

به گفته محمد قیومی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، مجموعه "خبر فارسی" یکی از پربازدیدترین سایت‌های خبری ایران و پربازدیدترین‌ها در بین موتورهای جستجوگر ایران است؛ این شرکت با الگو قرار دادن شرکت‌های بزرگ فناوری‌های مبتنی بر وب مانند یاهو، فیسبوک، گوگل و توییتر سعی بر آن داشته که آخرین دستاوردهای روز دنیا را در قالب محصولات خود به مردم معرفی کند.

وی اظهار کرد: ما در حال حاضر با ۱۵ نفر از بهترین‌های حوزه فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی و امنیت در بخش‌های مختلفی مانند تحقیق و توسعه، داده کاوی، برنامه نویسی، پشتیبانی و فروش فعالیت می‌کنیم.

این شرکت با استفاده از بسترهای متن باز و آزاد که بر روی بستر سیستم عامل لینوکس پیاده‌سازی شده است، یک موتور جستجوگر کاملاً بومی طراحی و پیاده سازی کرد. خزشگر طراحی شده وابسته به RSS نیست و با قابلیت خزش میلیون‌ها صفحه در روز می‌تواند صدها هزار صفحه جدید را شناسایی کند.

اطلاعات با استفاده از هوش مصنوعی طبقه بندی شده و موضوعات خبری در جریان و بازنشر خبرها در سایت‌های مختلف شناسایی می‌شوند؛ کلیه فرآیندها و ذخیره‌سازی اطلاعات و داده‌های عظیم، بر روی بسترهای پردازش ابری و سرورهای شرکت صورت می‌گیرد.

اتاق خبر این شرکت، سامانه‌ای مبتنی بر وب است که برای رصد و پایش اطلاعات در بین سایت‌های خبری، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و سایت‌های سازمانی و هر سایتی که برای سامانه تعریف شود، طراحی شده است. سامانه رصد اخبار و اطلاعات با استفاده از هوش مصنوعی و بدون دخالت انسانی قادر است آخرین اطلاعات را نمایش دهد.

کد خبر 427831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.