۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۲
حمله گرازهای وحشی به خلخال

سقوط پیکان به دره چالوس، برخورد موتورسیکلت با کامیون، آتش سوزی هولناک در غرب تهران، واژگونی خونین خودرو در لارستان و وقوع زمین لرزه ۴ ریشتری در پیرانشهر، عناوین مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته است که در این بسته خبری مطالعه می‌کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بارندگی‌های بهار امسال، سست شدن زمین برای سهولت شخم زمین و تغذیه گرازها از ریشه گیاهان و درختان از جمله عوامل افزایش تعداد آمار حمله گرازه‌ای وحشی به مزارع کشاورزی و باغ‌های میوه این شهرستان از سوی کشاورزان و باغداران خلخال اعلام شده است.

به گفته کشاورزان و باغداران خلخالی، گرازها شبانه حصار سیم خاردار و یا فنس‌های فلزی باغ‌ها را تخریب کرده و به محصولات گندم، جو، حبوبات و علوفه کشاورزان و باغداران خسارت زده‌اند.

آنها محل اختفا و استراحت روزانه این حیوانات وحشی را منطقه کرنو در شمال غربی شهر خلخال و حوالی محل دفن زباله‌ها اعلام کرده و می‌گویند: با آغاز شب حمله گرازه‌ای وحشی به سمت مزارع و باغ‌ها آغاز شده و تا صبح ادامه می‌یابد.

شهروندان خلخالی معتقدند که ادامه فعالیت محل دفن زباله‌های شهر در مجاورت مناطق مسکونی و باغ‌های این منطقه از عوامل تجمع حیوانات وحشی از جمله گراز، گرگ، روباه، شغال، کفتار در منطقه کرنو و وارد کردن زیان به کشاورزان و باغداران می‌باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال در بازدید از محل تخریب شده باغ‌های میوه توسط گرازه‌ای وحشی گفت: برای پیشگیری از حملات این حیوانات به مزارع کشاورزی و باغ‌های میوه چندین راهکار از جمله استفاده از میرشکار محلی برای دفع حیونات با شلیک تیرهای هوایی در نظر گرفته شده است.

مهدی کسایی با توصیه به باغداران و کشاورزان برای استفاده از مترسک، دستگاه تولید صدای انفجار کلاغ‌پران، محصور کردن باغ‌ها و مزارع با استفاده از فنس‌های فلزی مقاوم اظهار کرد: استفاده از شکارچیان اقلیت‌های دینی برای شکار گرازه‌ای وحشی و کنترل جمعیت این حیوان در منطقه به عنوان راهکار دوم در دستور کار این اداره قرار دارد.

سقوط پیکان به دره چالوس

امیرحسین عسگر زاده افزود: این حادثه ساعت ۹ صبح امروز در جاده کوهستانی در منطقه جنگل نسوم حوالی روستای فشکور رخ داد.

وی ادامه داد: خودروی سواری پیکان با ۶ سرنشین که یک نفر خانم و آقای حدود ۴۰ سال و چهار نوجوان حدود ۱۳ ساله به سمت شهر مرزن‌آباد در حرکت بود که پس از انحراف خودرو از مسیر به دره ۱۰۰ متری قل قل چشمه سقوط کرد.

عسگر زاده با بیان اینکه امدادگران این جمعیت در قالب ۲ تیم امداد و نجات چالوس و اورژانس هلال احمر از پایگاه لارک بلافاصله برای کمک به محل اعزام شدند، گفت: عملیات نجات و رهاسازی این ۶ نفر با تلاش نیروهای امداد و نجات هلال احمر اعزامی از آزاد راه چالوس در کمترین زمان انجام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر چالوس اظهار کرد: ۶ مصدوم این حادثه بلافاصله توسط اورژانس هلال احمر و فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ به بیمارستان طالقانی چالوس انتقال یافتند.

عسگر زاده گفت: در حال حاضر شرایط جسمانی مرد ۴۰ ساله وخیم است ولی بقیه مجروحان که حالشان بهتر بوده برای ادامه درمان به بیمارستان طالقانی شهرستان چالوس منتقل شدند.

به گفته وی، علت حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.

روستای فشکور در ارتفاع یک هزار و ۷۲۰ متر از سطح دریا قرار دارد و جمعیت این روستای بر اساس سرشماری سال ۹۵ - ۲۳۰ نفر است. این روستا در ۳۰ کیلومتری شهر مرزن‌آباد قرار دارد.

برخورد موتورسیکلت با کامیون

فرمانده انتظامی شهرستان اشتهارد گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با کامیون، راکب موتورسیکلت جان خود را از دست داد.

سرهنگ کامران ملکی اظهار کرد: در ساعت ۱۵:۳۰ روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف فوتی در بلوار آیت الله طالقانی شهرستان اشتهارد، بلافاصله مأموران پلیس راهور برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

سرهنگ ملکی افزود: در بررسی صحنه حادثه مشخص شد که یک دستگاه موتورسیکلت با یک دستگاه خودرو کامیون برخورد کرده که در این حادثه راکب موتورسیکلت جان خود را از دست داد.

فرمانده انتظامی شهرستان اشتهارد گفت: علت این حادثه در دست بررسی است.

آتش سوزی هولناک در غرب تهران

شهروندان ظهر روز گذشته طی تماس با سامانه ۱۲۵، وقوع این آتش سوزی را به آتش نشانی اطلاع دادند که ستاد فرماندهی آتش نشانی بلافاصله ساعت ۱۲:۱۱ دقیقه روز گذشته آتش نشانان ایستگاه‌های ۴۵ و ۷۶ به همراه خودروهای پشتیبان به محل حادثه واقع در کیلومتر ۱۲ بزرگراه شهید لشگری به سمت غرب روانه کرد.

علی کاظمی افسر آماده منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی تهران در مورد جزئیات بیشتر این حادثه گفت: آتش سوزی علوفه و درختان خشک در داخل خانه باغی به وسعت تقریبی دو هکتار اتفاق افتاد.

وی با اشاره به احتمال سرایت شعله‌های آتش به خانه ویلایی در داخل این باغ، افزود: آتش نشانان بلافاصله پس از حضور در محل حادثه و انجام ایمن سازی های اولیه از جمله قطع برق و گاز، به چند گروه تقسیم شدند و با استفاده از لوله‌های آب‌رسان آتش نشانی و تجهیزات خاموش کننده، خود را به کانون این آتش سوزی رساندند و توانستند شعله‌های آتشی که از چندین قسمت شروع شده و در حال سرایت به خانه باغ بود را مهار و کاملاً خاموش کنند.

افسر آماده منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی تهران با اعلام اینکه ساکنان این خانه باغ قبل از گسترش آتش سوزی، ساختمان مذکور را تخلیه کرده و به بیرون از باغ رفته بودند، تصریح کرد: آتش نشانان به منظور جلوگیری از آتش سوزی دوباره، به انجام لکه‌گیری آن پرداختند.

وی اعلام کرد که علت بروز این آتش سوزی در حال حاضر از سوی کارشناس آتش نشانی منطقه یک عملیات این سازمان در دست بررسی است.

واژگونی خونین خودرو در لارستان

طی تماس تلفنی از مرکز کنترل اورژانس ۱۱۵ لارستان با جمعیت هلال احمر در ساعت ۹ دوشنبه ۱۹ خردادماه مبنی بر واژگونی خودرو سواری در کیلومتر ۳۵ محور لار به درز سایبان، سریعاً تیم امداد و نجات پایگاه چهار برکه به محل حادثه اعزام گردید.

پس از ارزیابی و ایمن سازی صحنه حادثه، مصدوم حادثه که از ناحیه دست دچار آسیب شده بود جهت مداوای بیشتر توسط عوامل اورژانس ۱۱۵ لارستان به مرکز درمانی امام رضا (ع) انتقال گردید.

وقوع زمین لرزه ۴ ریشتری در پیرانشهر

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴ ریشتر در عمق ۶ کیلومتری زمین استان آذربایجان غربی - حوالی شهر گردکشانه پیرانشهر را لرزاند.

این زمین لرزه در شهرستان‌های پیرانشهر و تکاب نیز احساس شد.

امیر عباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی گفت: زمین‌لرزه ۴ ریشتری گردکشانه در آذربایجان‌غربی تا این لحظه هیچ خساراتی نداشته است.

کد خبر 427711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.